Wyjedź na misję w tym roku

opublikowano: 06-11-2012, 00:00

Promocja: Od Maroka po Wietnam – plany zagranicznej ekspansji możesz zrealizować jeszcze przed nowym rokiem

Chcesz zaistnieć na nowych rynkach? W listopadzie i grudniu masz na to jeszcze kilka szans. Biznesowe wyjazdy związane z udziałem w misjach i targach organizują instytucje wspierające polski biznes — Krajowa Izba Gospodarcza (KIG), Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) i wydziały promocji handlu i inwestycji (WPHI) polskich ambasad. Z oferty mogą skorzystać zarówno firmy planujące rozpoczęcie działalności eksportowej na danym rynku, jak i te, które chcą ją rozwinąć.

— Takie wyjazdy to dobra okazja, by zaistnieć lub wypromować się na rynkach zagranicznych, zdobyć nowe kontakty i umowy oraz poznać nowe, innowacyjne technologie — ocenia Magdalena Zwolińska, ekspert Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

Spotkania i wizyty w firmach

Tegoroczne targi i misje obejmują trzy kontynenty — Europę (Niemcy, Belgia, Łotwa), Afrykę (RPA, Maroko) i Azję (Indie, Wietnam). Wydarzenia trwają od dwóch do maksymalnie dziewięciu dni.

W tym czasie polscy przedsiębiorcy będą uczestniczyli m.in. w indywidualnych spotkaniach B2B z lokalnymi partnerami zainteresowanymi współpracą, konferencjach poświęconych współpracy handlowo-inwestycyjnej i branżowych seminariach. Nie zabraknie też szkoleń, podczas których firmy z Polski poznają prawne uwarunkowania obowiązujące na konkretnych rynkach. Dopełnieniem będą wizyty w zagranicznych firmach.

Do wyboru są wydarzenia zarówno wielobranżowe, jak i zorganizowane z myślą o konkretnych sektorach. I tak np. w Indiach przedsiębiorcy mogą wziąć udział w sektorowych misjach dedykowanych branży transportowej oraz maszyn i urządzeń górniczych. Impreza w Rydze to największe targi przemysłowe na Łotwie obejmujące sektory m.in. produkcji przemysłowej, budowy maszyn i obróbki metali. Niektóre wydarzenia są ukierunkowane przede wszystkim na współpracę firm niezależnie od branż — tak jest w przypadku Targów Kooperacji i Inwestycji Global Connect 2012 w Stuttgarcie.

Osobiście lub przez foldery

W przypadku niektórych misji polscy organizatorzy organizują stoiska informacyjne, na których przedsiębiorcy z Polski mogą się bezpłatnie wystawiać. Firmy czasem nie mogą osobiście uczestniczyć w imprezie, wtedy na stoisku są prezentowane przesłane przez nich wcześniej materiały promocyjne — katalogi, foldery i ulotki.

Polskie instytucje często załatwiają za przedsiębiorców formalności organizacyjne dotyczące wyjazdów — przez obsługę logistyczną (loty, transport lokalny), uzyskanie potrzebnych dokumentów (np. wiz, zezwoleń) po zakwaterowanie i pomoc tłumaczy i rynkowych konsultantów, co przydaje się zwłaszcza podczas rozmów biznesowych. Niestety, misji w pełni bezpłatnych nie ma — przedsiębiorcy najczęściej pokrywają koszty uczestnictwa, ale mogą wydać mniej, korzystając z dofinansowania (tak jest np. w wyjazdach organizowanych przez KIG).

Dotacje na wyjazdy można wziąć z programów ogólnej lub branżowej promocji Ministerstwa Gospodarki lub z programów organizacji międzynarodowych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwester Sacharczuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu