Wyniki T - Online rozczarowały rynek

Marek Druś
10-03-2004, 00:00

T-Online International, największy europejski dostawca Internetu, poinformował o najniższym od ponad roku kwartalnym wzroście sprzedaży. Rozczarowani inwestorzy zaczęli pozbywać się akcji spółki obawiając się, że zaczęła ona tracić udział w rynku na rzecz mniejszych rywali.

Sprzedaż należącego do Deutsche Telefon T-Online wzrosła w minionym kwartale o blisko 10 proc., do 504,2 mln EUR. Analitycy prognozowali dwukrotnie wyższą poprawę wyniku. Prezes Thomas Holtrop przyznał, że spółka nie przyciągnęła tylu nowych użytkowników szerokopasmowego Internetu, ilu oczekiwała. Coraz bardziej rośnie także konkurencja ze strony mniejszych rywali.

W 2003 roku T-Online zdobył 900 tys. nowych klientów i ma ich obecnie w Niemczech 10,8 mln. Wraz z zagranicznymi użytkownikami liczba ta sięga 13,3 mln. Spółka prognozuje, że do 2008 roku z szybkich łączy korzystać będzie w Niemczech 12,6 mln osób. Przecena akcji T-Online była bolesna tylko dla inwestorów krótkoterminowych. Kto kupił je rok temu wciąż ma powody do radości. Kurs spółki wzrósł od tego czasu o 96 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki T - Online rozczarowały rynek