Przychody XTB DM spadły w II kwartale o 27 proc. r/r do 287,2 mln zl, a zysk operacyjny o 50 proc. do 129,9 mln zł. Rezultaty są również o kilkadziesiąt procent niższe niż w I kwartale.
Po I półroczu zysk netto wynosi 420,9 mln zł (-12,2 proc. r/r).
W II kwartale pozyskano 63 tys. nowych klientów wobec 104,2 tys. w I kwartale. Liczba aktywnych klientów na koniec czerwca spadła kw/kw o 5,4 proc. do 204,2 tys. zł, a średnie przychody operacyjne na aktywnego klienta o 44 proc. do 1,4 tys. zł. Rentowność na lota również się obniżyła o 44 proc. do 162 zł.
Koszty działalności operacyjnej w I półroczu 2023 r. ukształtowały się na poziomie 341,6 mln zł i były o 73,8 mln zł wyższe w stosunku do I półrocza 2022 r., kiedy wyniosły 267,8 mln zł. Najistotniejsze zmiany odnotowano w kosztach wynagrodzeń i świadczeń pracowniczych, które wzrosły o 31,8 mln zł w związku z dynamicznym wzrostem zatrudnienia. Wzrost kosztów marketingowych o 30,9 mln zł wynikał głównie z wyższych nakładów na intensywnie prowadzone kampanie online.

