Czytasz dzięki

Wyprzedaże w sieci nie ucierpiały

Wbrew obawom w pierwszym miesiącu letnich promocji popyt prawie dogonił ubiegłoroczny.

Branża odzieżowa z niepokojem oczekiwała wakacyjnych obniżek cen w internecie. Obawiała się, że zachowanie klientów w związku z pandemią koronawirusa mocno odbiegnie od standardów, które zazwyczaj oznaczyły sporą liczbę kliknięć i dużą sprzedaż ubrań. Z danych platformy zakupowej Domodi.pl wynika jednak, że Polacy pozostali wierni nawykom. W okresie od 18 czerwca do 18 lipca w produkty dostępne na stronach grupy Domodi.pl klikali blisko 700 tys. razy, a liczba odwiedzin witryny wyniosła prawie 5 mln. Dla porównania rok temu zatrzymała się na poziomie 5,6 mln.

Dane wskazują, że największym zainteresowaniem kupujących cieszyły się kategorie popularne już od kilku lat, czyli letnie sukienki i sandały, które odpowiednio stanowiły 38 proc. i 22 proc. kliknięć. Na dalszych pozycjach znalazły się bluzki damskie (17 proc.), na które rok wcześniej uwagę zwróciło tylko 5 proc. kupującychna wyprzedażach. Marta Kaleta-Domaradzka, koordynator ds. marki i komunikacji w grupie Domodi, zauważa, że w tym roku niesłabnącym zainteresowaniem Polaków cieszą się sportowe buty.

— To one były najchętniej wybierane od marcowego lockdownu aż po okres letnich wyprzedaży. Szczególnie dużą zmianę widać w porównaniu do 2019 r., kiedy stanowiły tylko 11 proc. zakupów w okresie wyprzedaży. W tym roku ich udział wynosi aż 29 proc. Na taki stan rzeczy wpływa wciąż niepewna sytuacja epidemiczna, z powodu której wielu konsumentów decyduje się na aktywny wypoczynek w kraju — uważa Marta Kaleta-Domaradzka.

Kto kupował w sieci? Według danych Domodi.pl niezmiennie aktywne pozostawały kobiety — stanowiły 76 proc. kupujących (rok temu 77 proc.). Pandemia natomiast zachęciła do zakupów online klientów z grupy wiekowej 65 plus.

— W ujęciu rocznym ich aktywność wzrosła o 5 pkt proc. O punkt mniej wzrosło zainteresowanie zakupami online w grupie wiekowej 35-44, które rok temu wyniosło 20 proc., a obecnie wynosi 24 proc. — mówi ekspertka z Domodi.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dominika Masajło

Polecane