Wytatuowani milenialsi

opublikowano: 14-03-2019, 22:00

Millenialsi mają nową modę: tatuaże. Dawniej zarezerwowane tylko dla recydywistów i marynarzy, dzisiaj są częścią kultury mainstreamu — napisał Yahoo Finance.

Portal zrobił przegląd ostatnich badań na ten temat, z których wynika m.in., że w USA w 2015 r. blisko połowa osób z tzw. pokolenia Y (urodzonych w latach 1980 — 2000) miała co najmniej jeden permanentny rysunek na ciele, podczas gdy w Wielkiej Brytanii — 30 proc. Dzisiaj (dane za 2018 r.) w skali globalnej odsetek osób z tatuażami sięga już 38 proc. — wynika z kwestionariuszowego badania przeprowadzonego wśród 9 tys. osób przez firmę Dalia. O ile metodologia ostatniego badania może budzić zastrzeżenia statystyków, a więc liczba może być nieadekwatna do rzeczywistości, to trudno zaprzeczyć, że stosunek do tatuaży w większości społeczeństw zmienił się w ostatnich latach drastycznie. Kiedyś nie do pomyślenia było pokazywanie tatuażu w miejscu pracy, a osoby, które je miały, były raczej niechętnie zatrudniane. Z badania przeprowadzonego w ubiegłym roku przez dwie uczelnie — University of Miami Business School oraz the University of Western Australia Business School — wynika, że odbiór społeczny tatuaży jest obecnie zupełnie inny niż w czasach, kiedy pierwsi milenialsi zaczynali pojawiać się na świecie. W żadnym z 50 stanów USA nie zauważono przypadków dyskryminacji z powodu tatuaży podczas rekrutacji na różne stanowiska pracy.

1646e18c-8c31-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Biznesu po godzinach
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
Puls Biznesu po godzinach
autor: Marcin Goralewski
Wysyłany raz w tygodniu
Marcin Goralewski
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Aleksandra Rogala

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy