Dlaczego w biznesie warto być eko

Katarzyna LatekKatarzyna Latek
opublikowano: 2023-06-27 20:00

Nie ma już w Polsce branży, która nie stawia sobie za cel ograniczenia wpływu na środowisko naturalne i klimat. Handel, przemysł odzieżowy, technologie, energetyka – w takich obszarach działają partnerzy V edycji Zielonej gospodarki.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Wszyscy deklarują, że podejmują działania w tym zakresie. Nowe źródła energii, ograniczenie zużycia surowców, powtórne ich wykorzystanie, wprowadzanie zrównoważonych metod produkcji - te i inne działania umieszczane są w strategiach zrównoważonego rozwoju. W strategiach tych również określane są zwykle kroki do osiągnięcia zeroemisyjności.

Jak więc to zrobić? Jak uniknąć greenwashingu i podjąć konkretne działania? Na czym polega gospodarka cyrkularna? Jak liczyć ślad węglowy, zwłaszcza, gdy nie jest się dużą firmą, którą stać na wynajęcie doradców? Na jakim etapie są teraz unijne i krajowe regulacje? Czy sytuacja ekonomiczna i polityczna sprzyja obecnie inwestowaniu w odnawialne źródła energii i ekologiczne technologie? Skąd wziąć na to pieniądze? I – może to najważniejsze dla biznesu pytanie – czy przejście na zieloną stronę może być dla firmy opłacalne finansowo i wizerunkowo?

Mamy nadzieję, że odpowiedzi na te pytania znajdą Państwo w naszym raporcie, zbierającym teksty, które ukazały się w trakcie trwania projektu. O swoich doświadczeniach opowiedzą również nasi partnerzy. Zapraszamy do lektury