Według szacunków The Distilled Spirits Council, która reprezentuje m.in. takie firmy jak Diageo, Pernod Ricard i Brown-Forman Corporation, w ujęciu ogólnym sprzedaż wzrosła w USA o 2,2 proc. do 210 mln boxów. Spośród trunków mocny, sięgający 7,4 proc. wzrost odnotowano w przypadku bourbona i whisky z Tennessee. Z kolei irlandzka whisky i single malt scotch wzrosły odpowiednio o 9,1 i 6,4 proc.
Tymczasem sprzedaż czystej wódki zwiększyła się „jedynie” o 3,7 proc. Według The Distilled Spirits Council, ten wolniejszy wzrost sugeruje, że nowe pokolenia spożywających alkohol przechodzą na burbon i i whisky.
Rada szacuje, że w ubiegłym roku sprzedaż detaliczna wódki destylowanej na rynku amerykańskim wyniosła w ujęciu wartościowym prawie 70 mld USD. Poinformowano również nieznaczny wzrost udziału w rynku w porównaniu z piwem na piąty z rzędu rok. Piąty rok z kolei napoje oparte na wódkach zwiększały nieznacznie swój udział rynkowy w porównaniu do piwa.