Firma zgłosiła sprzedaż na poziomie prawie 35 miliardów juanów (4,9 mld USD) za trzy miesiące zakończone w grudniu, w zasadzie zgodnie z prognozami analityków. Zysk netto spadł o 48 proc. do 2,6 miliarda juanów.
Wyniki Baidu następują po rozczarowujących wynikach Alibaba Group, co podkreśla, jak sektor prywatny, który kiedyś napędzał drugą co do wielkości gospodarkę świata, stracił impet. Aby ożywić wzrost, Baidu dołączyło do swoich konkurentów z Doliny Krzemowej, od Microsoftu do Google, w poszukiwaniu sposobów na generowanie zysków z wykorzystaniem generatywnej sztucznej inteligencji.
Baidu przyciągnęło ponad 100 milionów użytkowników do swojej usługi podobnej do Chatu GPT
Chińska firma przyciągnęła ponad 100 milionów użytkowników do swojej usługi w stylu Chatu GPT – obejmującej obecnie również wersję premium, która pobiera miesięczną opłatę abonamentową - dając przewagę nad rywalami, takimi jak Tencent Holdings i ByteDance. Jednak dochody wygenerowane przez model sztucznej inteligencji, znany jako Ernie, są wciąż zaledwie skrawkiem w porównaniu z całkowitymi przychodami Baidu, które w dalszym ciągu opierają się głównie na reklamach w wyszukiwarce.