Xevin rusza na łowy

Karol Jedliński
18-01-2010, 11:15

Wyprzedzili Onet i Naszą-Klasę, mierzą w  parkiet. W najbliższych dwóch latach chcą wydać kilka milionów złotych na  kilkanaście spółek...

Xevin Investments, fundusz angażujący się w projekty z zakresu nowych technologii, zapowiada duże inwestycje. Mają doprowadzić go na GPW. Przez najbliższe dwa lata zamierza zainwestować co najmniej kilka milionów złotych w kilkanaście spółek, których biznesplan jest oparty o internet. Środków mu nie brak, bo np. ostatnio zarządzający funduszem sprzedali pakiet kontrolny spółki Ad-vice mającej sieć reklamową w internecie. Kupił ją notowany na GPW CAM Media. Suma transakcji: 3,2 mln zł. Xevin przejął Ad-vice ledwie kilka miesięcy wcześniej za, jak szacuje branża, 300-500 tys. zł.

Xevin od niemal dwóch lat tworzą współpracownicy z CR Media. Kapitał na start, kilka milionów złotych, pozyskali dzięki temu, że byli m.in. twórcami Ad.netu, największej w naszym regionie Europy sieci reklamowej w internecie. Ad.net przejęła Internet Group, właściciel także CR Media. Dziś szefowie Xevina mają np. 25 proc. akcji w Red Sky, zarządzającego m.in. Filestube.com, wyszukiwarką plików multimedialnych stworzoną przez programistów ze Szczecina. Filestube notuje co miesiąc około 30 mln użytkowników i jest w okolicach 40. miejsca w rankingu najchętniej odwiedzanych stron w światowym internecie. Daleko z tyłu zostawia Naszą-Klasę czy Onet.

— Strategia zakłada, że nie będziemy inwestować więcej niż 1 mln zł w akcje pojedynczej spółki. Jednak jeśli trafi się perełka, tę zasadę możemy złamać — zastrzega Krzysztof Golonka, prezes Xevina.

Przykładem wyjątku jest właśnie Filestube. Mniejszościowy pakiet udziałów kosztował Xevin około 3 mln zł. A więc cała spółka została wyceniona na około 12 mln zł. A wynik Filestube za 2009 r., wg nieoficjalnych informacji, to ponad milion złotych po stronie zysków.

W 2010 r. będzie z pewnością dużo lepiej. Szacuje się, że przychody wszystkich spółek z port folio Xevina, wraz z generująca kilka milionów sprzedaży Cube Group (głównie reklama w wyszukiwarkach), zamykają się w przedziale 20-25 mln zł.


 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karol Jedliński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Xevin rusza na łowy