Xiaomi rośnie dzięki ABC Dacie

opublikowano: 20-08-2017, 22:00

Po niecałym roku od wejścia na rynek chińska marka smartfonów, dystrybuowana przez polską firmę, wskoczyła na czwarte miejsce w Europie Środkowej i Wschodniej.

Według firmy analitycznej Canalys, w drugim kwartale 2017 r. w Europie Środkowej i Wschodniej sprzedano 15,6 mln smartfonów. Liderem był Samsung, który sprzedał 4,9 mln sztuk, czyli o 14 proc. więcej niż rok wcześniej. Dało to koreańskiemu producentowi pierwsze miejsce z 32-procentowym udziałem w rynku. Na drugiej pozycji znalazł się Huawei. Chiński producent sprzedał w drugim kwartale 1,8 mln smartfonów, co dało mu 12 proc. udziałów w rynku. Podium zamyka Apple, który sprzedał o 50 tys. smartfonów mniej, a jego udział w rynku szacowany jest na 11 proc.

Ilona Weiss, prezes ABC Daty
Zobacz więcej

Ilona Weiss, prezes ABC Daty Fot. ARC

Numerem cztery okazał się Xiaomi, który jeszcze przed rokiem nie sprzedawał telefonów poza Chinami. We wrześniu 2016 r. spółka zrobiła pierwszy krok, żeby to zmienić — podpisała umowę dystrybucyjną z ABC Datą. Z raportu Canalys wynika, że w drugim kwartale chiński producent sprzedał 1,1 mln urządzeń, co dało mu 7-procentowy udział w rynku. Xiaomi wyprzedził Lenovo, którego udział szacowany jest na 5 proc.

— Xiaomi chce powielać szybki wzrost Huaweia, ale są to bardzo różne firmy — mówi Tim Coulling, główny analityk Canalys.

Zwraca uwagę, że Xiaomi działa inaczej niż Huawei. Podczas gdy Huawei wykorzystuje własną sieć, mniejszy konkurent polega na współpracy z polskim dystrybutorem. ABC Data szybko wprowadziła smartfony Xiaomi na platformę Allegro i do największych sprzedawców detalicznych, takich jak Media Markt, Media Expert czy Komputronik. Jak wcześniej informowała polska spółka, docelowo chce zapewnić Xiaomi 8-9-procentowy udział w naszym rynku smartfonów. Wyniki dla regionu CEE, w którym Polska jest kluczowym rynkiem, wskazują, że jest blisko celu. W czerwcu Ilona Weiss, prezes ABC Daty, jeszcze wyżej podniosła poprzeczkę, deklarując, że realne jest zdobycie 10 proc. w polskim rynku do końca roku. ABC Data, dystrybuując Xiaomi, skupiła się najpierw na wyspecjalizowanych sklepach, aby dotrzeć do świadomego klienta, interesującego się nowymi technologiami i znającego markę. Później postawiła na poszerzenie oferty w kanale operatorskim. Od pewnego czasu telefony chińskiego producenta są w ofercie Playa. Niedawno dystrybutor rozpoczął budowę kanału sprzedaży w krajach bałtyckich, nawiązując współpracę ze skandynawskim operatorem komórkowym Telia. Markę Xiaomi chce wprowadzić także na inne rynki w regionie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Suteniec

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Xiaomi rośnie dzięki ABC Dacie