Lei Jun, prezes Xiaomi, zapowiedział, że standardowa wersja SU7 będzie sprzedawana w kraju za 215 900 juanów (30 408 USD). Model 3 Tesli zaczyna się w Chinach od 245 900 juanów.
Nowe SU7 co 76 sekund
Lei stwierdził, że SU7 pokonuje Model 3 w ponad 90 proc. swoich specyfikacji, z wyjątkiem dwóch aspektów. Dogonienie Tesli w tych kategoriach może zająć trzy do pięciu lat.
Dostawy rozpoczną się od końca kwietnia, jak zapowiedział szef Xiaomi. Fabryka spółki, w której wszystkie “kluczowe” etapy produkcji są w pełni zautomatyzowane może dostarczać nowe SU7 co 76 sekund. Nie ma jednak informacji, czy zakład jest w pełni operacyjny.
Walka na chińskim rynku
Rynek samochodów EV w Chinach jest wyjątkowo konkurencyjny. Firmy wypuszczają mnóstwo nowych modeli i obniżają ceny, aby utrzymać się na powierzchni. Huawei nawiązał współpracę z tradycyjnymi producentami samochodów, czego efektem jest m.in. marka Aito.
Model 3 jest najlepiej sprzedającym się nowym sedanem w Chinach. Ma zasięg co najmniej 600 km i kosztuje mniej niż 500 tys. juanów.