XX finał Global Management Challenge

Karolina Guzińska
opublikowano: 2001-04-20 00:00

XX finał Global Management Challenge

Już po raz dwudziesty zorganizowano międzynarodowy finał konkursu Global Management Challenge. Po raz pierwszy wzięła w nim udział Polska. 22 marca w Porto, w Portugalii, zwycięska drużyna polskiej edycji konkursu, znanego w kraju pod nazwą Euromanager Poland, walczyła o tytuł najlepszego Euromanagera z 9 zespołami, reprezentującymi: Hiszpanię, Francję, Niemcy, Portugalię, Maroko, Brazylię, Chiny, Meksyk i Makao. W tym roku, podobnie jak podczas ubiegłej edycji, zwyciężyli Chińczycy. Drugie miejsce zajęli Hiszpanie, zaś trzecie zespół portugalski. Nasz kraj reprezentowany przez zespół Oxygen, złożony ze studentów Szkoły Głównej Handlowej, uplasował się na piątej pozycji. Podczas sesji finałowej zespoły musiały tak pokierować przedsiębiorstwem w symulowanej rzeczywistości rynkowej, aby osiągnąć jak najwyższą wartość akcji. Podejmowane decyzje dotyczyły wszystkich obszarów funkcjonowania przedsiębiorstwa: od zaopatrzenia, przez produkcję i marketing, aż do zarządzania personelem oraz finansami.

Program Global Management Challenge znany jest na świecie od 20 lat. Polska wersja jest organizowana od dwóch lat przez firmę Bigram. Obecnie trwają zapisy do edycji Euromanager Poland 2001. Konkurs przeznaczony jest dla kadry menedżerskiej, reprezentującej różne sektory polskiej gospodarki, oraz dla studentów ostatnich lat szkół biznesu. Euromanager postrzegany jest jako praktyczny trening zarządzania oraz narzędzie integracyjne (w grze startują zespoły 3-6-osobowe). Sponsorami tegorocznej polskiej edycji konkursu są firmy: Accenture, Microsoft, Millennium, Plus GSM oraz Sampo.