Youtube wyda 100 mln USD, aby rzucić rękawicę TikTokowi

ARŻ, CNBC
opublikowano: 2021-05-11 18:55

YouTube ogłosił we wtorek, że przeznaczy 100 mln USD na fundusz, z którego wypłaci wynagrodzenia najpopularniejszym twórcom za filmiki na platformie Shorts. Nowy projekt ma być konkurencją dla globalnego lidera, chińskiego TikToka.

Youtube
Youtube
Fot. StockSnap/Pixabay

Należący do Google’a YouTube próbuje poszerzyć bazę użytkowników i twórców platformy Shorts, co pozwoli mu skutecznie konkurować z TikTokiem.

Fundusz o wartości 100 mln USD ma zostać przeznaczony na nawiązanie współpracy z influencerami. Firma co miesiąc dotrze do tysięcy twórców, których treści spotkały się z najbardziej entuzjastycznym odbiorem wśród użytkowników. Szczegóły dotyczące zasad wynagradzania nie zostały ujawnione.

“Fundusz to tylko pierwszy krok na naszej drodze do zbudowania długoterminowego modelu monetyzacji Shorts” - stwierdzono we wpisie na firmowym blogu Youtube’a.

Dyrektor generalny spółki-matki Google’a, Alphabet, Sundar Pichai, poinformował w marcu, że treści umieszczone na platformie generują codziennie 6,5 mld odsłon na całym świecie.

YouTube w maju udostępnił Shorts dla wszystkich użytkowników w USA. Wersja beta po raz pierwszy pojawiła się na początku zeszłego roku.