Z dotacją łatwiej zdobyć nowe rynki

opublikowano: 08-08-2019, 22:00

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) prowadzi już ostatnią rundę konkursu z dotacjami dla firm ze wschodniej Polski, które potrzebują wsparcia w przygotowaniu oferty eksportowej.

Granty pochodzą z działania 1.2 programu Polska Wschodnia („Internacjonalizacja MSP”). W puli jest 50 mln zł.

— Przedsiębiorcy będą mogli przeznaczyć wsparcie na opracowanie i wdrożenie nowego modelu biznesowego. Granty sfinansują m.in. koszty materiałów reklamowych, szkoleń, tłumaczeń, testów i licencji, a także środków trwałych. Dotacje pokryją też koszty udziału w międzynarodowych targach, wystawach i misjach gospodarczych — wylicza Arkadiusz Dewódzki, dyrektor departamentu internacjonalizacji przedsiębiorstw w PARP.

Jakie korzyści daje firmom ekspansja zagraniczna? Między innymi większe dochody, dostęp do nowych technologii, możliwość nawiązania kontaktów biznesowych i zdobycia nowych klientów. Stawką w konkursie jest grant w wysokości 800 tys. zł. Minimalny wkład własny wynosi 15 proc. kosztów kwalifikowanych projektu. Jego realizacja nie może trwać dłużej niż 18 miesięcy.

WAŻNA DATA

3.09 Do tego dnia można składać wnioski o dotacje z działania 1.2 POPW.

WIĘCEJ INFORMACJI www.parp.gov.pl

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Zawiślińska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy