Z głową wystaw się

Martyna Mroczek
opublikowano: 2007-12-12 00:00

liczby dnia

235

Tyle targów było w Polsce w 2007 r. według szacunków Polskiej Izby Przemysłu Targowego.

189

Tyle targów odbyło się w Polsce w 2006 r.

Na Zachód wchodzimy przez tamtejsze targi

Jako tłocznia płyt CD i DVD od 1999 r. wystawialiśmy się głównie na targach polskich, np. Infosystem w Poznaniu czy branżowych w Warszawie. Po 3-4 latach uznaliśmy, że ponieważ nasz rynek jest wąski, spada znaczenie targów, jako formy poszerzania bazy klientów w Polsce.

Przestawiliśmy się na prezentację oferty i nawiązywanie kontaktów biznesowych na targach międzynarodowych, np. MIDEM w Cannes, Milia, MIB TV, komputerowe Games Convention w Lipsku czy Międzynarodowe Targi Książki we Frankfurcie nad Menem. Udział w nich jest dość kosztowny, ale opłacalny z punktu widzenia strategii naszej firmy, nastawionej na ekspansję na rynku zachodnioeuropejskim.

Kamila Rejmak

dyrektor ds. sprzedaży w firmie GM Records, Gazeli Biznesu.

Polacy idą na ilość, a nie na jakość

Targi, szczególnie branżowe, są dla mojej firmy, produkującej i eksportującej profesjonalne systemy oświetleniowe, bardzo ważne. Najistotniejsze w naszej branży są targi we Frankfurcie nad Menem „Light + Building”. Bywaliśmy też na międzynarodowych targach „Światło” w Warszawie, ale mam wrażenie, że znaczenie i prestiż polskich targów spadają, głównie dlatego że organizatorzy często stawiają na ilość, a nie na jakość.

Sławian Krzywiński

prezes firmy Aga Ligot