Marka Pako Lorente zrodziła się z potrzeby jej twórców, którzy chcieli mieć we własnej szafie stylowe ubrania wysokiej jakości. A było to w czasach, kiedy dobrego stylu w Polsce na próżno było szukać. Sprawdziło się więc powiedzenie „potrzeba matką wynalazku”. Tak powstała jedna z najlepszych polskich marek, która od 18 lat z powodzeniem ubiera polskich mężczyzn.
Pako Lorente ma salony w galeriach handlowych, w całej Polsce. Równolegle buduje także sieć w krajach bałtyckich. Warto podkreślić, że to właśnie Pako Lorente reprezentuje polską modę męską poza granicami kraju i jako jedyna marka z rodzimego rynku rozwija się międzynarodowo. Rozwija się bardzo dynamicznie, oferując różne linie odzieży dostępnej z wieszaka, jak również szycie miarowe (MTM). Pozwala to zaspokoić potrzeby szerokiego grona klientów.
- Posiadamy kilka kanałów dystrybucji. To niewątpliwie wyróżnia nas na tle konkurencyjnych marek mody męskiej – podkreśla współwłaściciel Pako Lorente. Zdobywając uznanie klientów jako marka zajmująca się projektowaniem, produkcją i sprzedażą odzieży, postanowiliśmy wykorzystać nasze doświadczenie i rozszerzyć profil działalności, tworząc Pako Lorente Corporate. Produkty i usługi Pako Lorente Corporate skierowane są do sektora B2B i instytucji.
Pako Lorente planuje dalszy rozwój zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym. Firma inwestuje w nowe technologie, rozwija kanały sprzedaży online i struktury biznesowe. Wszystkie te elementy sprawiają, że Pako Lorente jest jedną z wiodących marek modowych w Polsce, która nieustannie dąży do podnoszenia jakości swoich produktów i zadowolenia klientów.
- Rynek mody wymaga od marek ciągłego rozwoju. Pako Lorente szuka usprawnień na wielu płaszczyznach – zarówno w udoskonalaniu produktów, zarządzaniu, jak i automatyzacji procesów. Firmy odzieżowe coraz częściej stają się także firmami technologicznymi. Pako Lorente stawia zatem na wieloobszarową modernizację. Obecnie powstaje m.in. nowy magazyn, który ma pomóc w optymalizacji kosztów i pozwolić na zwiększenie sprzedaży internetowej. To również unowocześnianie infrastruktury czy wykorzystywanie sztucznej inteligencji, m.in. w kampaniach reklamowych. Szereg działań pozwala na wypracowanie szeroko rozumianej jakości rynkowej. To klienci decydują, że warto do nas wracać, o czym świadczą liczby. Z roku na rok nasza sprzedaż wzrasta i dziś można śmiało powiedzieć, że jesteśmy jednym z liderów w branży. W najbliższych latach chcemy oczywiście wyjść także z naszą odzieżą poza Polskę, wykorzystując do tego wszystkie dostępne kanały sprzedażowe. Obecnie szukamy partnerów, którzy będą mogli nam pomóc w tym procesie – podsumowuje Rafał Chrapkowicz.
Tomasz Handkus