Z pracą pod chmurkę

DI, www.telepraca.gov.pl
09-08-2011, 11:04

76 proc. badanych uważa, że telepraca jest idealnym rozwiązaniem na wakacje. Taka forma zatrudnienia pozwala pracodawcy na oszczędności w prowadzeniu biura na poziomie 30-40%.

Dzięki technologiom mobilnym nie ma znaczenie, w jakim miejscu pracujemy.
Zobacz więcej

Dzięki technologiom mobilnym nie ma znaczenie, w jakim miejscu pracujemy.

Jak wynika z sondy przeprowadzonej wśród internautów na stronie www.telepraca.gov.pl, telepraca to świetne rozwiązanie dla przedstawicieli wolnych zawodów: grafików, copywriterów czy konsultantów. Jednak coraz częściej duże przedsiębiorstwa decydują się na – przynajmniej częściowe – wdrażanie pracy zdalnej. Prezesi i menedżerowie przyznają, że w obecnych czasach do sprawnego zarządzania firmą wystarcza telefon i Internet. Wideokonferencje czy telekonferencje z powodzeniem zastępują wielogodzinne narady w salach biurowców.
Czy telepraca jest dobrym rozwiązaniem na wakacje?

„Telepraca to doskonałe narzędzie w rękach managera, pozwalające na efektywne zarządzanie pracownikami bez ‘przywiązywania’ ich do konkretnego miejsca. Sam 90% czasu spędzam poza biurem, mobilnie realizując cele strategiczne firmy. Dzięki zdalnej pracy mogę prowadzić działania w podróży, w domu czy – co nadal się często zdarza – podczas wakacji” – potwierdza Rafał Brzoska, prezes zarządu Grupy Integer.pl.
Sezon wakacyjny dodatkowo sprzyja telepracy. Wiele branż w tym okresie charakteryzuje spowolnienie tempa działań, a co za tym idzie, spadek przychodów. Ten proces pociąga za sobą okresową redukcję etatów i walkę o ograniczenie kosztów prowadzenia działalności.
„Telepracę uważam za przyszłość rynku pracy, gdyż dzięki niej mogę pracować bez ograniczeń lokalizacyjnych. I to nie tylko w okresie wakacyjnym. Moim zdaniem, największa korzyść wynikająca z telepracy to niezależność, oszczędność czasu i jego najlepsze wykorzystanie a także rozliczanie wymiernych rezultatów pracy” - mówi Anna Świebocka–Nerkowska, dyrektor Departamentu Rozwoju Kapitału Ludzkiego PARP.
Telepraca ogranicza koszty prowadzenia biura o 30-40%. Ponadto, pracownik jest rozliczany wyłącznie z efektów, a nie liczby przepracowanych godzin. Bez wątpienia wpływa to na skuteczną weryfikację jego wydajności. Z kolei dla pracownika oznacza ona komfort psychiczny wynikający z możliwości wykonywania obowiązków służbowych z dowolnego miejsca na ziemi. Plaża, las, góry – nie ma znaczenia, gdzie przebywa. Liczy się dostęp do Internetu, telefonu i realizacja postawionych celów w wyznaczonym terminie. Tezę tę potwierdzili także internauci – prawie 76% uważa telepracę za dobre rozwiązanie na pracę podczas wakacji.

Więcej informacji na www.telepraca.gov.pl

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, www.telepraca.gov.pl

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / Z pracą pod chmurkę