Czytasz dzięki

Założyciel Home.pl inwestuje w Fully-Verified

opublikowano: 31-05-2020, 22:00

Start-up zajmujący się wideoweryfikacją na pandemii zyskuje. Zamknął kolejną rundę inwestycyjną i rozpisuje plan rozwoju.

Pandemia koronawirusa otworzyła firmy na rozwiązania cyfrowe i obsługę online klientów w stopniu znacznie większym niż dotychczas. Przy okazji na znaczeniu zyskały cyberbezpieczeństwo i wideoweryfikacja, bo poza komunikacją i pracą zdalną przez internet zaczęliśmy załatwiać np. sprawy bankowe czy biznesowe wymagające uwierzytelnienia — zauważają przedstawiciele Fully-Verified. Start-up rozwija własne rozwiązanie, które ma zabezpieczać przed próbami oszustwa i wyłudzeń w internecie. W jego projekt zdecydowały się niedawno zainwestować rodzimy fundusz Pomerangels oraz prywatni inwestorzy, m.in. Krystian Stypuła, współzałożyciel Home.pl. Wielkość inwestycji nie jest upubliczniana.

Wideoweryfikację można zastosować wszędzie tam, gdzie jest
potrzeba sprawdzenia tożsamości osoby np. w bankowości, telemedycynie,
rekrutacjach online — mówi Łukasz Kwiatkowski, szef start-upu Fully-Verified.
Zobacz więcej

WYZNACZNIK WIARYGODNOŚCI:

Wideoweryfikację można zastosować wszędzie tam, gdzie jest potrzeba sprawdzenia tożsamości osoby np. w bankowości, telemedycynie, rekrutacjach online — mówi Łukasz Kwiatkowski, szef start-upu Fully-Verified. Fot. ARC

Firma Fully-Verified powstała w 2018 r., a swoje rozwiązanie wprowadzała najpierw za granicą. Start-up wziął udział w programie akceleracyjnym dla fintechów organizowanym przez Startup Wise Guys i szwedzki Swedbank. W tym samym roku pozyskał pierwsze finansowanie od firmy Blockpass z Hongkongu. Start-up zdalnie weryfikuje tożsamości klientów przy użyciu nagrania wideo. W procesie tym udział bierze także konsultant np. pracownik instytucji czy firmy odpowiedzialny za kontakt z klientami. Wsparciem jest dla niego technologia. Rozwiązanie ułatwia weryfikację legalności przedstawianego dokumentu (uwzględniono dokumenty z ok. 200 krajów), porównuje zdjęcie z twarzą klienta — sprawdza, czy faktycznie jest on osobą, za którą się podaje. Fully-Verified znalazł już pierwszych klientów, np. w Wielkiej Brytanii i Holandii.

bc64433c-8c2e-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.

— Na polski rynek dopiero wchodzimy. Obecnie pracujemy nad wdrożeniem systemu w tutejszych firmach, prowadzimy też rozmowy z bankami. O konkretach będziemy mogli powiedzieć pewnie w najbliższych miesiącach — wyjaśnia Łukasz Kwiatkowski, prezes Fully-Verified.

Zapowiada, że start-up zwiększy nakłady na działania marketingowe i sprzedażowe. Będzie się posiłkować przy tym właśnie pieniędzmi od inwestorów. Kapitał pozyskany w pierwszej rundzie finansowania przeznaczył na rozwój technologii i produktu. Przedsiębiorca przyznaje, że pandemia COVID-19 zwiększyła zainteresowanie firm rozwiązaniami wideoweryfikacji i ruch na platformie Fully-Verified. Na uwadze zyskują także inne rozwiązania ułatwiające zdalne zakładanie i uwierzytelnianie produktów cyfrowych.

— Pierwszym partnerem naszego Digital Gateways był bank Credit Agricole, z którym zintegrowaliśmy się, jeszcze zanim do Polski dotarła pandemia. Dzięki temu bank mógł płynnie przestawić się na całkowicie cyfrowy, zdalny proces weryfikacji i onboardingu nowych klientów. Po wybuchu pandemii COVID-19 niemal natychmiast liczba weryfikacji skoczyła o 40 proc. w porównaniu z poprzednimi miesiącami. Teraz z rozwiązań Digital Gateways chce korzystać szereg banków, telekomów czy ubezpieczycieli — zaznacza Maciej Marszałek, partner zarządzający The Heart, odpowiedzialny za program tworzenia spółek technologicznych w ramach tej organizacji.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane