Założyciel Home.pl inwestuje w Fully-Verified

Anna BełcikAnna Bełcik
opublikowano: 2020-05-31 22:00

Start-up zajmujący się wideoweryfikacją na pandemii zyskuje. Zamknął kolejną rundę inwestycyjną i rozpisuje plan rozwoju.

Pandemia koronawirusa otworzyła firmy na rozwiązania cyfrowe i obsługę online klientów w stopniu znacznie większym niż dotychczas. Przy okazji na znaczeniu zyskały cyberbezpieczeństwo i wideoweryfikacja, bo poza komunikacją i pracą zdalną przez internet zaczęliśmy załatwiać np. sprawy bankowe czy biznesowe wymagające uwierzytelnienia — zauważają przedstawiciele Fully-Verified. Start-up rozwija własne rozwiązanie, które ma zabezpieczać przed próbami oszustwa i wyłudzeń w internecie. W jego projekt zdecydowały się niedawno zainwestować rodzimy fundusz Pomerangels oraz prywatni inwestorzy, m.in. Krystian Stypuła, współzałożyciel Home.pl. Wielkość inwestycji nie jest upubliczniana.

WYZNACZNIK WIARYGODNOŚCI:
WYZNACZNIK WIARYGODNOŚCI:
Wideoweryfikację można zastosować wszędzie tam, gdzie jest potrzeba sprawdzenia tożsamości osoby np. w bankowości, telemedycynie, rekrutacjach online — mówi Łukasz Kwiatkowski, szef start-upu Fully-Verified.
Fot. ARC

Firma Fully-Verified powstała w 2018 r., a swoje rozwiązanie wprowadzała najpierw za granicą. Start-up wziął udział w programie akceleracyjnym dla fintechów organizowanym przez Startup Wise Guys i szwedzki Swedbank. W tym samym roku pozyskał pierwsze finansowanie od firmy Blockpass z Hongkongu. Start-up zdalnie weryfikuje tożsamości klientów przy użyciu nagrania wideo. W procesie tym udział bierze także konsultant np. pracownik instytucji czy firmy odpowiedzialny za kontakt z klientami. Wsparciem jest dla niego technologia. Rozwiązanie ułatwia weryfikację legalności przedstawianego dokumentu (uwzględniono dokumenty z ok. 200 krajów), porównuje zdjęcie z twarzą klienta — sprawdza, czy faktycznie jest on osobą, za którą się podaje. Fully-Verified znalazł już pierwszych klientów, np. w Wielkiej Brytanii i Holandii.

— Na polski rynek dopiero wchodzimy. Obecnie pracujemy nad wdrożeniem systemu w tutejszych firmach, prowadzimy też rozmowy z bankami. O konkretach będziemy mogli powiedzieć pewnie w najbliższych miesiącach — wyjaśnia Łukasz Kwiatkowski, prezes Fully-Verified.

Zapowiada, że start-up zwiększy nakłady na działania marketingowe i sprzedażowe. Będzie się posiłkować przy tym właśnie pieniędzmi od inwestorów. Kapitał pozyskany w pierwszej rundzie finansowania przeznaczył na rozwój technologii i produktu. Przedsiębiorca przyznaje, że pandemia COVID-19 zwiększyła zainteresowanie firm rozwiązaniami wideoweryfikacji i ruch na platformie Fully-Verified. Na uwadze zyskują także inne rozwiązania ułatwiające zdalne zakładanie i uwierzytelnianie produktów cyfrowych.

— Pierwszym partnerem naszego Digital Gateways był bank Credit Agricole, z którym zintegrowaliśmy się, jeszcze zanim do Polski dotarła pandemia. Dzięki temu bank mógł płynnie przestawić się na całkowicie cyfrowy, zdalny proces weryfikacji i onboardingu nowych klientów. Po wybuchu pandemii COVID-19 niemal natychmiast liczba weryfikacji skoczyła o 40 proc. w porównaniu z poprzednimi miesiącami. Teraz z rozwiązań Digital Gateways chce korzystać szereg banków, telekomów czy ubezpieczycieli — zaznacza Maciej Marszałek, partner zarządzający The Heart, odpowiedzialny za program tworzenia spółek technologicznych w ramach tej organizacji.