Zarobki za sprzedaż

  • Dorota Czerwińska
15-04-2013, 00:00

Ile i za co płaci się niektórym specjalistom

Wynagrodzenia w sprzedaży FMCG i marketingu nie zmieniły się znacznie w ostatnich latach. Co innego, gdy zestawić je z latami 2008-09. Firma doradztwa personalnego Page Personnel przygotowała przegląd płac na wybranych stanowiskach w marketingu, obsłudze klienta i sprzedaży FMCG. Powstał on na podstawie codziennej pracy jej konsultantów — analizy oczekiwań kandydatów i akceptacji przez nich ofert pracy. Tegoroczne wynagrodzenia są niemal takie same jak rok wcześniej. Ale gdy zestawić je z pensjami z lat 2008-09, kiedy w Polsce mieliśmy do czynienia z tzw. rynkiem pracownika, różnice są zaskakujące.

— Wówczas na przykład brand manager i key account manager zarabiali nawet 15-16 tys. zł brutto miesięcznie, czyli o kilka tysięcy więcej niż teraz. Światowy kryzys ekonomiczny spowodował zmiany na rynku, zwolnienie tempa wzrostu i obniżenie wynagrodzeń — komentuje Łukasz Dłuski, menedżer dywizji sprzedaż i marketing Page Personnel. Znaczące zmiany zaszły również na rynku pracy w marketingu i sprzedaży FMCG.

— Wynikają przede wszystkim z tego, że największe koncerny już kolejny rok z rzędu mają problemy z realizacją planów sprzedażowych. A to jest pokłosiem zmiany w nastawieniu konsumentów do marek. W dobie spowolnienia gospodarczego Polacy coraz większą wagę przykładają do cen produktów, często szukając tańszych odpowiedników znanych brandów. Dlatego rośnie udział w rynku marek własnych — wyjaśnia Łukasz Dłuski. Firmy muszą się dostosować do zmian na rynku, które najbardziej dotknęły pracowników działów sprzedaży i marketingu.

— Firmy szukają bardziej wszechstronnych kandydatów. Rośnie zapotrzebowanie na key account managerów z doświadczeniem w działach wspierających sprzedaż, takich jak trade marketing czy category management. Zasada ta działa także w odwrotnym kierunku — najbardziej pożądani są na rynku marketingowcy z praktyką w dziale sprzedaży — dodaje ekspert z Page Personnel. Coraz więcej dużych firm stawia też na lepsze zrozumienie działów sprzedaży i marketingu, co ma zwiększyć efektywność i zyski.

Płace na wybranych stanowiskach w marketingu, sprzedaży FMCG i obsłudze klienta

Podane wartości maksymalne dotyczą pracowników dużych, międzynarodowych firm, którzy łączą umiejętności z bogatym doświadczeniem i aktywnym podejściem do pojawiających się przed nimi wyzwań. Płace minimalne oferuje się kandydatom do mniejszych firm, którzy mają mniejszą wiedzę i doświadczenie zawodowe.

Marketing

On line marketing specialist

Profil kandydata: wykształcenie wyższe, minimum roczne doświadczenie w zarządzaniu stronami internetowymi, udokumentowane sukcesy w prowadzeniu kampanii direct marketingowych, bardzo dobry angielski, praktyczna znajomość narzędzi Google (AdWords, Analytics), umiejętność prowadzenia kampanii SEM, doskonała znajomość narzędzi marketingowych w kanałach social media.

Miesięczne wynagrodzenie

minimum — 5 tys. zł najczęściej oferowane — 6,5 tys. zł maksimum — 8 tys. zł

Digital Marketing Manager

Profil kandydata: wykształcenie wyższe, minimum 5-letnie doświadczenie w marketingu w sektorze B2B, doświadczenie w zarządzaniu zespołem, udokumentowane sukcesy w prowadzeniu kampanii marketingowych w internecie, bardzo dobry angielski, doskonała znajomość narzędzi Google (AdWords, Analytics).

Miesięczne wynagrodzenie

minimum — 10 tys. zł najczęściej oferowane — 11 tys. zł maksimum — 14 tys. zł

Marketing specialist

Profil kandydata: wykształcenie wyższe, minimum dwa lata doświadczenia w pracy w marketingu, bardzo dobry angielski, znajomość narzędzi marketingu internetowego.

Miesięczne wynagrodzenie

minimum — 5 tys. zł najczęściej oferowane — 6 tys. zł maksimum — 7 tys. zł

Marketing coordinator

Profil kandydata: wykształcenie wyższe, minimum trzy lata doświadczenia w pracy w dziale marketingu, doświadczenie we współpracy z zewnętrznymi dostawcami usług, biegły angielski, umiejętność planowania i ustalania priorytetów oraz pracy pod presją czasu.

Miesięczne wynagrodzenie

minimum — 6 tys. zł najczęściej oferowane — 7,5 tys. zł maksimum — 9 tys. zł.

Product manager

Profil kandydata: wykształcenie wyższe, minimum 3-letnie doświadczenie w marketingu produktowym, biegły angielski, dojrzałość biznesowa.

Miesięczne wynagrodzenie

minimum — 10 tys. zł najczęściej oferowane — 12 tys. zł maksimum — 14 tys. zł

Sprzedaż B2B

Junior key account manager

Profil kandydata: wykształcenie wyższe, minimum dwa lata doświadczenia w sprzedaży usług lub rozwiązań klientom z sektora B2B, biegły angielski, doskonałe umiejętności komunikacyjne i negocjacyjne, wysoka kultura osobista i biznesowa, prawo jazdy kat. B.

Miesięczne wynagrodzenie

minimum — 7 tys. zł najczęściej oferowane — 8 tys. zł maksimum — 9 tys. zł

Key account manager/business development manager

Profil kandydata: wykształcenie wyższe ekonomiczne lub pokrewne, minimum 3-letnie udokumentowane doświadczenie w sprzedaży usług/rozwiązań dla klientów z sektora B2B, biegły angielski, duża samodzielność i łatwość podejmowania decyzji, prawo jazdy kat. B.

Miesięczne wynagrodzenie

minimum — 9 tys. zł najczęściej oferowane — 10 tys. zł maksimum — 12 tys. zł

Key account manager/corporate account manager

Profil kandydata: wykształcenie wyższe, minimum 3-letnie udokumentowane doświadczenie w sprzedaży B2B, doświadczenie w skutecznym rozwoju sprzedaży rozwiązań dla kluczowych klientów z sektora B2B (up selling), biegły angielski, praktyczna umiejętność prowadzenia długich negocjacji ze strategicznymi klientami, prawo jazdy kat. B.

Miesięczne wynagrodzenie

minimum — 9 tys. zł najczęściej oferowane — 10 tys. zł maksimum — 12 tys. zł

Marketing FMCG (Trade marketing)

Brand manager

Profil kandydata: wykształcenie wyższe kierunkowe (marketing), minimum trzy lata doświadczenia w zarządzaniu marką w branży FMCG, doświadczenie w planowaniu i wdrażaniu strategii marketingowej, duże zdolności analityczne i umiejętność zarządzania projektami, biegły angielski.

Miesięczne wynagrodzenie

minimum — 9 tys. zł najczęściej oferowane — 11,5 tys. zł maksimum — 14 tys. zł

Trade marketing manager

Profil kandydata: wykształcenie wyższe, 3 lata doświadczenia na samodzielnym stanowisku w dziale trade marketingu (FMCG), sukcesy w zarządzaniu zespołem trade marketingowym, doświadczenie we współpracy z klientami kanału nowoczesnego, tradycyjnego, C&C oraz drogeriami, umiejętność zarządzania zespołem, zdolność analitycznego myślenia i wyciągania wniosków, biegła obsługa pakietu MS Office i AC Nielsen, bardzo dobry angielski.

Miesięczne wynagrodzenie

minimum — 9 tys. zł najczęściej oferowane — 11 tys. zł maksimum — 13 tys. zł

Category manager

Profil kandydata: wykształcenie wyższe (zarządzanie, ekonomia), minimum cztery lata doświadczeniaw samodzielnym prowadzeniu projektów CatMan w międzynarodowych sieciach, biegłe analizowanie trendów marketingowych, znajomość narzędzi wykorzystywanych w realizacji projektów category managmentu, łatwość nawiązywania kontaktów biznesowych, bardzo dobry angielski.

Miesięczne wynagrodzenie

minimum — 9 tys. zł najczęściej oferowane — 11 tys. zł maksimum — 13 tys. zł

Sprzedaż FMCG

Regionalny kierownik sprzedaży

Profil kandydata: wykształcenie wyższe, minimum 4-letnie doświadczenie na stanowisku regionalnego kierownika sprzedaży w firmie z sektora FMCG, udokumentowane sukcesy w rozwoju biznesu, zdolność analizowania i wnioskowania z badań rynkowych (AC Nielsen), duże umiejętności przywódcze i interpersonalne, komunikatywny angielski.

Miesięczne wynagrodzenie

minimum — 6,5 tys. zł najczęściej oferowane — 8,250 tys. zł maksimum — 10 tys. zł

District manager

Profil kandydata: wykształcenie wyższe, minimum 4-letnie doświadczenie na stanowisku district managera (sektor FMCG), udokumentowane sukcesy w rozwoju biznesu, zdolność analizowania i wnioskowania z badań rynkowych (AC Nielsen, SMG/KRC), dobry angielski.

Miesięczne wynagrodzenie

minimum — 8 tys. zł najczęściej oferowane — 9 tys. zł maksimum — 10 tys. zł

Key account manager

Profil kandydata: wykształcenie wyższe (ekonomia, marketing, zarządzanie lub pokrewne), minimum 2-letnie doświadczenie na stanowisku key account managera, bardzo dobra znajomość programu Excel, Nitro II, umiejętność prowadzenia kilku projektów jednocześnie, prawo jazdy kat. B, bardzo dobry angielski.

Miesięczne wynagrodzenie

minimum — 9 tys. zł najczęściej oferowane — 11,5 tys. zł maksimum — 14 tys. zł

Obsługa klienta

Customer service team leader

Profil kandydata: wykształcenie wyższe, minimum dwa lata doświadczenia w zarządzaniu zespołem obsługi klienta, biegły angielski, zaawansowana znajomość programu Excel.

Miesięczne wynagrodzenie

minimum — 7 tys. zł najczęściej oferowane — 8 tys. zł maksimum — 9 tys. zł

Customer service manager

Profil kandydata: wykształcenie wyższe, minimum cztery lata doświadczenia w zarządzaniu działem obsługi klienta, biegła znajomość angielskiego, zdolności przywódcze, doskonała znajomość programu Excel.

Miesięczne wynagrodzenie

minimum — 9 tys. zł najczęściej oferowane — 10 tys. zł maksimum — 14 tys. zł

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Czerwińska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / Zarobki za sprzedaż