Zarządzający: klientom trzeba oddawać za nietrafione inwestycje

aktualizacja: 11-05-2018, 10:46

Nie wyobrażam sobie jak można nie zwrócić swoim klientom pieniędzy i opłat za nietrafione inwestycje - mówi Piotr Żółkiewicz, zarządzający funduszem Zolkiewicz & Partners Inwestycji w Wartość FIZ, komentując sprawę GetBacku.

Chcesz być na bieżąco z informacjami na temat Getbacku? Zapisz się na nasz darmowy newsletter>>

Zobacz więcej

Piotr Żółkiewicz, zarządzający funduszem Zolkiewicz & Partners Inwestycji w Wartość FIZ Fot. Grzegorz Kawecki

Zarządzający chwali postawę menedżerów Quercus TFI, towarzystwa które - solidarnie z rodziną głównego akcjonariusza, Sebastiana Buczka - wykupiło obligacje GetBacku z kilku zarządzanych funduszy. Czytaj więcej...

- Niestety inne TFI nie zachowały się tak przyzwoicie. Ja osobiście nie wyobrażam sobie jak można nie zwrócić swoim klientom pieniędzy i opłat za nietrafione inwestycje. Niestety polski rynek jest wciąż na tyle niedojrzały, że pieniądze płyną nie do tych, którzy zachowują się fair, a do tych, którzy obiecują więcej - uważa Piotr Żółkiewicz.

Jak podkreśla, obligacje korporacyjne to nie jest substytut lokaty, tylko instrument narażony na ryzyko utraty wszystkich zainwestowanych środków.

- Spodziewam się, że w najbliższym czasie „efekt GetBack” zmniejszy apetyt na fundusze dłużne, a część bardziej nerwowych inwestorów wycofa swoje środki z funduszy obligacji korporacyjnych.  Należy pamiętać, że niezabezpieczone obligacje w długim terminie nie są instrumentem bardziej bezpiecznym niż akcje, a jedynie są instrumentem o mniejszej zmienności. Za ten brak zmienności płaci się niższymi zyskami - dodaje.

Jego zdaniem, instrumenty finansowe GetBacku były bardzo wygodne dla instytucji finansowych do sprzedawania oraz tworzenia na ich podstawie produktów – gdyż Getback płacił rekordowe w historii polskiego rynku kapitałowego prowizje i opłaty.

- Były i takie banki i domy maklerskie, które już 2 lata temu wiedziały, że „coś jest nie tak”, ale sowite prowizje i rozbudzona przez nie chciwość przeważyły nad chęcią zachowania dobrej reputacji - twierdzi zarządzający.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Zarządzający: klientom trzeba oddawać za nietrafione inwestycje