Czytasz dzięki

Zaskakujący wzrost sprzedaży JLR w Chinach

opublikowano: 15-06-2020, 21:14

Jaguar Land Rover, brytyjska marka samochodów należąca do indyjskiego koncernu Tata Motors odnotowała zaskakujący wzrost sprzedaży w maju, po tym jak druga na świecie pod względem wielkości gospodarka ponownie się otworzyła.

W maju sprzedaż marki JLR w Państwie Środka zwiększyła się o 4,2 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2019 r. po tym jak do działalności powróciły wszystkie punkty dilerskie. Największy brytyjski producent samochodów odnotował również poprawę w Stanach Zjednoczonych i Europie. 

JLR który musiał borykać się – podobnie jak wielu konkurentów - ze spadającą sprzedażą w Chinach i niepewnością związaną z brexitem, już wcześniej rozpoczął program redukcji kosztów o wartości 2,5 mld GBP, który już skutkował redukcją tysięcy miejsc pracy. Program rozszerzony został do marca 2021 r. do wartości oszczędności rzędu 5 mld GBP.

Producent z Wielkiej Brytanii zapowiedział również zmniejszenie wydatków inwestycyjnych o około 25 proc. opóźniając lub eliminując całkowicie inwestycje „niekrytyczne” i o niższych marżach.

Z uwagi na zamknięcie wielu obiektów produkcyjnych i sprzedażowych firma miała ujemne przepływy pieniężne w wysokości 1,5 mld funtów w kwietniu i maju.

Tymczasem właściciel JLR, Tata Motors poniósł w pierwszym kwartale rekordową stratę w kwocie 98,94 mld rupii (1,3 mld USD). Zamierza zaoszczędzić 60 mld rupii w swoim krajowym biznesie. Indyjski koncern szuka również partnera w branży samochodów i SUV-ów na w kraju.

81a6d2b2-8c30-11e9-bc42-526af7764f64
Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, Bloomberg

Polecane