Zatory omijają mikrofirmy

SW
opublikowano: 21-06-2013, 00:00

Opóźnienia w płatnościach spędzają sen z powiek wszystkim firmom prócz… najmniejszych.

Dla 83 proc. firm regulowanie faktur niezgodnie z terminami zapłaty stanowi poważną przeszkodę w prowadzeniu działalności — wynika z najnowszej edycji badania BIG Info Monitor na 400 firmach z 6 branż (dostawcy usług masowych, finansowych, turystycznych, budowlanych, e-commerce i MSP). Na ten problem skarży się aż 89 proc. małych i średnich firm. Dla 73 proc. z nich nieterminowe regulowanie płatności to częsty problem. Często doskwiera on także 80 proc. dostawców usług masowych, 76 proc. firm z branży budowlanej, 58 proc. firm e-commerce, 34 proc. firm z branży turystycznej i 32 proc. dostawców usług finansowych. 62 proc. firm (mniej niż w poprzedniej edycji badania) dobrze ocenia zdolność kontrahentów do regulowania bieżących zobowiązań. Mimo to aż 33 proc. badanych czeka na ponad 100 tys. zł zaległych płatności. Najmniejsze problemy z przeterminowanymi należnościami ma sektor e- -commerce, w którym zaległości powyżej 100 tys. zł dotyczą 3 proc. firm.

None
None

Pozytywnym trendem jest wzrost o 4 pkt proc. (w ciągu 3 miesięcy) liczby firm, które dostają więcej niż 75 proc. płatności w terminie. Stanowią 44 proc. badanych. Tylko 20 proc. dostaje w terminie ponad 90 proc. należności. Problemy z zatorami nie doskwierają mikrofirmom — wynika z badania Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowym na 300 firmach zatrudniających do 9 osób. Większość (79 proc.) deklaruje, że nie doświadczyła zatorów płatniczych. Co trzecia mikrofirma nie zna nawet sposobów na zaradzenie zatorom. 85 proc. z nich nie stosuje żadnego takiego rozwiązania. Te firmy, którym to się zdarza, najczęściej ratują się negocjacjami.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: SW

Polecane