Ze wsparciem PKO BP eksporterzy mogą rosnąć

Maks Kraczkowski, wiceprezes zarządu PKO Bank Polski
opublikowano: 04-12-2019, 22:00

Eksport jest jednym z filarów wzrostu polskiej gospodarki. W ubiegłym roku odnotowano historycznie najwyższy udział eksportu w PKB na poziomie 45 proc., a według prognoz ta relacja wzrośnie w 2020 roku do 47,4 proc.

Polscy eksporterzy są skuteczni w tej niełatwej walce o zagranicznych odbiorców, i to zarówno w branżach tzw. tradycyjnych, jak i nowoczesnych. Przykładem w tej pierwszej dziedzinie może być sprzedaż mebli, w której nasi rodzimi producenci zajmują globalnie miejsce na podium — są trzecim światowym czempionem w tej branży (według klasyfikacji HS publikowanej na stronie International Trade Center za 2018 r.), co odnotowaliśmy w naszym niedawnym raporcie na temat rozwoju polskiego eksportu zatytułowanym „Coraz więcej »Made in Poland« za granicą”. Natomiast w dziedzinie nowych technologii zauważamy rosnące powodzenie gier komputerowych stworzonych w Polsce oraz — co też odnotowaliśmy w raporcie — Polska okazała się czwartym na świecie eksporterem w branży konsoli i urządzeń do gier wideo.

MAKS KRACZKOWSKI, wiceprezes zarządu PKO Bank Polski
Fot. ARC

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego i chętnie wspiera rozwój polskich firm na rynkach międzynarodowych. Jesteśmy obecni za granicą poprzez oddziały korporacyjne we Frankfurcie nad Menem i czeskiej Pradze, a wkrótce rozpocznie działalność placówka w Bratysławie. Dla eksporterów jesteśmy stabilnym i zaufanym partnerem, który w trudnej zagranicznej ekspansji wspiera ich zarówno ofertą finansową, jak i specjalistyczną wiedzą analityczną, co pomaga im przezwyciężać bariery wejścia na obcy rynek oraz zwiększać skalę zagranicznego zaangażowania.

Z kolei tym, którzy dopiero szykują eksportowy rozwój, oferujemy m.in. zaawansowane narzędzie analityczne, jakim jest internetowa Platforma Wsparcia Eksportu. Przedsiębiorcy z niej korzystający mogą m.in. zweryfikować wiarygodność potencjalnego zagranicznego kontrahenta — znaleźć jego dane finansowe, ocenę zdolności kredytowej oraz informacje na temat wywiązywania się przez spółkę ze zobowiązań. Na portalu dostępne są również szczegółowe informacje gospodarcze o potencjalnych rynkach zbytu, wskazówki, jak zbudować strategię firmy i stworzyć odpowiedni marketing oraz jak dobrać adekwatne eksportowe produkty finansowe.

Kolejne edycje konkursu „Polska Firma — Międzynarodowy Czempion” pokazują pozytywne przykłady tych firm, które z sukcesem podbijają zagraniczne rynki i są inspiracją dla tych, którzy chcieliby pójść w ich ślady. PKO Bank Polski chce być dla przedsiębiorców bankiem pierwszego wyboru — zarówno dla tych, którzy z powodzeniem rozwijają eksport, jak i tych, którzy dopiero planują zagraniczne podboje.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane