Ze wsparciem PKO BP eksporterzy mogą rosnąć

Maks Kraczkowski, wiceprezes zarządu PKO Bank Polski
opublikowano: 04-12-2019, 22:00

Eksport jest jednym z filarów wzrostu polskiej gospodarki. W ubiegłym roku odnotowano historycznie najwyższy udział eksportu w PKB na poziomie 45 proc., a według prognoz ta relacja wzrośnie w 2020 roku do 47,4 proc.

Polscy eksporterzy są skuteczni w tej niełatwej walce o zagranicznych odbiorców, i to zarówno w branżach tzw. tradycyjnych, jak i nowoczesnych. Przykładem w tej pierwszej dziedzinie może być sprzedaż mebli, w której nasi rodzimi producenci zajmują globalnie miejsce na podium — są trzecim światowym czempionem w tej branży (według klasyfikacji HS publikowanej na stronie International Trade Center za 2018 r.), co odnotowaliśmy w naszym niedawnym raporcie na temat rozwoju polskiego eksportu zatytułowanym „Coraz więcej »Made in Poland« za granicą”. Natomiast w dziedzinie nowych technologii zauważamy rosnące powodzenie gier komputerowych stworzonych w Polsce oraz — co też odnotowaliśmy w raporcie — Polska okazała się czwartym na świecie eksporterem w branży konsoli i urządzeń do gier wideo.

MAKS KRACZKOWSKI, wiceprezes zarządu PKO Bank Polski
Zobacz więcej

MAKS KRACZKOWSKI, wiceprezes zarządu PKO Bank Polski Fot. ARC

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego i chętnie wspiera rozwój polskich firm na rynkach międzynarodowych. Jesteśmy obecni za granicą poprzez oddziały korporacyjne we Frankfurcie nad Menem i czeskiej Pradze, a wkrótce rozpocznie działalność placówka w Bratysławie. Dla eksporterów jesteśmy stabilnym i zaufanym partnerem, który w trudnej zagranicznej ekspansji wspiera ich zarówno ofertą finansową, jak i specjalistyczną wiedzą analityczną, co pomaga im przezwyciężać bariery wejścia na obcy rynek oraz zwiększać skalę zagranicznego zaangażowania.

Z kolei tym, którzy dopiero szykują eksportowy rozwój, oferujemy m.in. zaawansowane narzędzie analityczne, jakim jest internetowa Platforma Wsparcia Eksportu. Przedsiębiorcy z niej korzystający mogą m.in. zweryfikować wiarygodność potencjalnego zagranicznego kontrahenta — znaleźć jego dane finansowe, ocenę zdolności kredytowej oraz informacje na temat wywiązywania się przez spółkę ze zobowiązań. Na portalu dostępne są również szczegółowe informacje gospodarcze o potencjalnych rynkach zbytu, wskazówki, jak zbudować strategię firmy i stworzyć odpowiedni marketing oraz jak dobrać adekwatne eksportowe produkty finansowe.

Kolejne edycje konkursu „Polska Firma — Międzynarodowy Czempion” pokazują pozytywne przykłady tych firm, które z sukcesem podbijają zagraniczne rynki i są inspiracją dla tych, którzy chcieliby pójść w ich ślady. PKO Bank Polski chce być dla przedsiębiorców bankiem pierwszego wyboru — zarówno dla tych, którzy z powodzeniem rozwijają eksport, jak i tych, którzy dopiero planują zagraniczne podboje.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Maks Kraczkowski, wiceprezes zarządu PKO Bank Polski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu