ZłoteWyprzedaże.pl sprzedane

Większe wrażenie niż wycena robi nowy inwestor — Vente Privee to jeden z liderów e-commerce w Europie.

Kilka lat temu na łamach „PB” ówcześni menedżerowie i właściciele klubu zakupowego ZłoteWyprzedaże.pl triumfowali. Serwis oferujący markowe ciuchy w niskich cenach, działający w modelu tzw. flash sales, generował ponad 35 mln zł rocznych przychodów. Agresywny marketing pompował wyniki, właściciele celowali w NewConnect przy wycenie spółki powyżej 100 mln zł. Potem blichtr koszulek polo z emblematem Ralph Laurena jakby przygasł, doszły wpadki z jakością i dostawą oraz spory wspólników co do działań wobec nierentownego biznesu. Spadły przychody i liczba użytkowników.

— Chcemy powtórzyć sukces francuskiego Vente Privee — zaznaczał Marc Dabrowski, jeden z założycieli serwisu. Mimo zatrzymanego rozwoju spółki te słowa nie tracą na aktualności. Właśnie gigant znad Loary (2 mld EUR przychodów w 2015 r.) przejął większościowy pakiet akcji w spółce. Kwota transakcji nie jest gigantyczna — ZłoteWyprzedaże. pl w drodze nowej emisji pozyskały 2,5 mln zł, z czego 2,1 mln zł wyłożył europejski lider klubów zakupowych. Dotychczas największym akcjonariuszem spółki był Modern Commerce z NewConnect, w którym najwięcej do powiedzenia miał Marcin Michnicki, inwestor zaangażowany niegdyś m.in. w agencję socialmediową Socializer i w Travelplanet. Wśród mniejszościowych akcjonariuszy spółki ujawnił się niegdyś także Łukasz Misiukanis, twórca Socializera, oraz np. przedstawiciel rodziny Delachaux, francuskich przemysłowców miliarderów. Za 0,37 mln zł nabył 9 proc. akcji ZłoteWyprzedaże.pl. także Michał Skotnicki, prezes BBI Development. Nowi inwestorzy mają bardzo ambitne plany.

— Decyzja o objęciu większościowego pakietu jest efektem realizacji długoterminowej strategii rozwoju firmy i nowym etapem naszej działalności na silnym europejskim rynku — mówi Jacques-Antoine Granjon, założyciel i prezes Vente Privee.

Dla niego polska przygoda to zaledwie przystawka między głównymi daniami, jakie od kilku kwartałów konsumuje francuski lider e-handlu. Niegdyś miał sprzedać się m.in. Amazonowi za 3 mld USD, dziś sam wydaje niebagatelne kwoty na akwizycje: wiosną Vente Privee wyłożyło 0,5 mld EUR za hiszpańskiego konkurenta Privalia. Grupa ma już 50 mln członków, 2,8 tys. pracowników, Qatar Holding w akcjonariacie, 13 rynków w Europie, ale też porażkę w USA. Ma też nowy cel: 8 mld EUR przychodów do 2024 r. Teraz zatem czas na złote czasy także w Polsce.

— Większościowy udział Vente Privee.com w kapitale ZłoteWyprzedaże.pl pozwoli naszej spółce na szybszy rozwój oraz poszerzenie oferty. Będziemy mogli zaoferować dostęp do ponad 6 tys. unikatowych światowych marek w wyjątkowych cenach. Nasz model biznesowy wspiera także rozwój dystrybucji polskich marek oraz ich promocję na rynkach europejskich — mówi Maciej Dulski, nowy prezes serwisu ZłoteWyprzedaże.pl, a do niedawna jeden z menedżerów w Allegro.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karol Jedliński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / ZłoteWyprzedaże.pl sprzedane