Złoto, Srebro, Czas: więcej wystawców

Agnieszka Janas
opublikowano: 2001-10-08 00:00

Złoto, Srebro, Czas: więcej wystawców

O ponad 50 proc. wzrosła liczba wystawców na targach Złoto, Srebro, Czas, zorganizowanych w Warszawie przez Międzynarodowe Centrum Targowe.

W targach Złoto, Srebro, Czas wzięło udział 125 firm. Zostały one zorganizowane po raz drugi przez Międzynarodowe Centrum Targowe. W ubiegłym roku liczba wystawców wynosiła 80.

— Na targach spotykamy dystrybutorów i właścicieli sklepów. Pokazujemy najnowsze trendy, sprawdzamy reakcję na oferowane wzory. Trzeba być na takiej imprezie — podkreśla Magdalena Kwiatkiewicz, prezes Yes Biżuteria, producenta biżuterii z Poznania.

Jubilerzy nastawieni głównie na sprzedaż wyrobów ze złota podkreślają, że chociaż trudno mówić o załamaniu rynku w tym sektorze, to kłopoty gospodarcze odbijają się także na ich zyskach.

— W obecnej sytuacji przestaje się kupować duże wyroby ze złota, głównie sprzedaje się łańcuszki z delikatnymi zawieszkami, to zmniejsza wartość sprzedaży — mówi Kazimierz Tomasiewicz, właściciel Jubitom z Rumi.

Zaobserować można natomiast wzrost sprzedaży i modę na srebro.

— Obserwujemy wzrost sprzedaży naszych wzorów. Moda na dekoracyjne srebro i wyroby ręczne sprawiła, że zaczynają być one kopiowane i podrabiane— opowiada Andrzej Wąsowski z warszawskiej firmy Orno.

Wystawcy podkreślają, że branża opiera się na rodzimym kapitale

— W sektorze zdecydowanie przeważają firmy krajowe. Nie ma naporu markowych firm ze względu na zbyt mały rynek na ekskluzywne wyroby — wyjaśnia Kazimierz Tomasiewicz.