Złoto, Srebro, Czas: więcej wystawców
O ponad 50 proc. wzrosła liczba wystawców na targach Złoto, Srebro, Czas, zorganizowanych w Warszawie przez Międzynarodowe Centrum Targowe.
W targach Złoto, Srebro, Czas wzięło udział 125 firm. Zostały one zorganizowane po raz drugi przez Międzynarodowe Centrum Targowe. W ubiegłym roku liczba wystawców wynosiła 80.
— Na targach spotykamy dystrybutorów i właścicieli sklepów. Pokazujemy najnowsze trendy, sprawdzamy reakcję na oferowane wzory. Trzeba być na takiej imprezie — podkreśla Magdalena Kwiatkiewicz, prezes Yes Biżuteria, producenta biżuterii z Poznania.
Jubilerzy nastawieni głównie na sprzedaż wyrobów ze złota podkreślają, że chociaż trudno mówić o załamaniu rynku w tym sektorze, to kłopoty gospodarcze odbijają się także na ich zyskach.
— W obecnej sytuacji przestaje się kupować duże wyroby ze złota, głównie sprzedaje się łańcuszki z delikatnymi zawieszkami, to zmniejsza wartość sprzedaży — mówi Kazimierz Tomasiewicz, właściciel Jubitom z Rumi.
Zaobserować można natomiast wzrost sprzedaży i modę na srebro.
— Obserwujemy wzrost sprzedaży naszych wzorów. Moda na dekoracyjne srebro i wyroby ręczne sprawiła, że zaczynają być one kopiowane i podrabiane— opowiada Andrzej Wąsowski z warszawskiej firmy Orno.
Wystawcy podkreślają, że branża opiera się na rodzimym kapitale
— W sektorze zdecydowanie przeważają firmy krajowe. Nie ma naporu markowych firm ze względu na zbyt mały rynek na ekskluzywne wyroby — wyjaśnia Kazimierz Tomasiewicz.