Zmierz się z rolą czempiona

opublikowano: 10-09-2018, 22:00

Polska Firma — Międzynarodowy Czempion — tak nazywa się konkurs, który organizujemy już po raz siódmy. Cel jest niezmienny — przedstawiamy i nagradzamy firmy, które odnoszą sukcesy za granicą. Zachęcam przedsiębiorców do przysyłania zgłoszeń.

Jakie kryteria musi spełniać firma, aby wziąć udział w konkursie? Nie ma jednej definicji międzynarodowego czempiona. Podczas zakończonego niedawno XXVIII Forum Ekonomicznego w Krynicy prof. dr Hermann Simon, autorytet w dziedzinie zarządzania, argumentował np., że międzynarodowy czempion to firma, która znajduje się w pierwszej trójce w swojej specjalności na świecie lub jest numerem jeden na kontynencie. To bardzo wymagające i ambitne kryterium.

Wielu ekspertów skłania się jednak ku temu, by międzynarodowym czempionem nazywać firmę, która odgrywa kluczową rolę choć na jednym większym zagranicznym rynku. My do naszego konkursu zapraszamy te, które po prostu czują, że aspirują do miana międzynarodowego czempiona. Takie, które gros przychodów generują za granicą. Mile widziane są zarówno te, które korzystają na sprzedaży towarów nieprzetworzonych, ale także te, które już przeszły dalej po szczeblach tzw. drabiny wartości dodanej i sprzedają towary przetworzone. Jestem przekonany, że takich będzie w najbliższym czasie przybywać, choćby z grona bardzo szybko rozwijających się tzw. firm rodzinnych.

Jak piszemy w tekście obok, firmy z rodzimym kapitałem mają już około 40-procentowy udział w polskim eksporcie. Grono potencjalnych laureatów naszego konkursu jest więc coraz większe. Wspólnie z PwC i partnerami, PKO Bankiem Polskim, KUKE i ARP oraz Ministerstwem Spraw Zagranicznych i Ministerstwem Przedsiębiorczości i Technologii, które objęły go patronatem, zapraszamy do wzięcia w nim udziału.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tomasz Siemieniec, redaktor naczelny „Pulsu Biznesu”

Polecane