Zmierz się z rolą czempiona

opublikowano: 10-09-2018, 22:00

Polska Firma — Międzynarodowy Czempion — tak nazywa się konkurs, który organizujemy już po raz siódmy. Cel jest niezmienny — przedstawiamy i nagradzamy firmy, które odnoszą sukcesy za granicą. Zachęcam przedsiębiorców do przysyłania zgłoszeń.

Jakie kryteria musi spełniać firma, aby wziąć udział w konkursie? Nie ma jednej definicji międzynarodowego czempiona. Podczas zakończonego niedawno XXVIII Forum Ekonomicznego w Krynicy prof. dr Hermann Simon, autorytet w dziedzinie zarządzania, argumentował np., że międzynarodowy czempion to firma, która znajduje się w pierwszej trójce w swojej specjalności na świecie lub jest numerem jeden na kontynencie. To bardzo wymagające i ambitne kryterium.

Wielu ekspertów skłania się jednak ku temu, by międzynarodowym czempionem nazywać firmę, która odgrywa kluczową rolę choć na jednym większym zagranicznym rynku. My do naszego konkursu zapraszamy te, które po prostu czują, że aspirują do miana międzynarodowego czempiona. Takie, które gros przychodów generują za granicą. Mile widziane są zarówno te, które korzystają na sprzedaży towarów nieprzetworzonych, ale także te, które już przeszły dalej po szczeblach tzw. drabiny wartości dodanej i sprzedają towary przetworzone. Jestem przekonany, że takich będzie w najbliższym czasie przybywać, choćby z grona bardzo szybko rozwijających się tzw. firm rodzinnych.

Jak piszemy w tekście obok, firmy z rodzimym kapitałem mają już około 40-procentowy udział w polskim eksporcie. Grono potencjalnych laureatów naszego konkursu jest więc coraz większe. Wspólnie z PwC i partnerami, PKO Bankiem Polskim, KUKE i ARP oraz Ministerstwem Spraw Zagranicznych i Ministerstwem Przedsiębiorczości i Technologii, które objęły go patronatem, zapraszamy do wzięcia w nim udziału.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tomasz Siemieniec, redaktor naczelny „Pulsu Biznesu”

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Zmierz się z rolą czempiona