Do niedawna BNP Paribas Bank Polska pod względem aktywów znajdował się w drugiej dziesiątce banków komercyjnych w Polsce. Przed fuzją z Bankiem BGŻ wynosiły zaledwie 21 mld zł, po połączeniu wzrosły do 62 mld zł, a bank awansował na ósmą pozycję na rynku. Dzięki temu, że BGŻ miał silną pozycję wśród klientów mniejszych miejscowości, marka BNP Paribas pojawiła się na tych rynkach skokowo. Czas na kolejny krok. Teraz bank wzmocni pozycję w segmencie consumer finance.

Z początkiem grudnia 2015 r. BGŻ BNP Paribas kupił od francuskiej spółki BNP Paribas Personal Finance cały pakiet akcji Sygma Bank Polska za 200 mln zł. Sygma Bank jeszcze do niedawna działał jako oddział zamiejscowy, a licencję polskiego banku otrzymał dopiero w sierpniu 2015 r. Kupując Sygmę, BGŻ BNP Paribas przejął też, za 11 mln zł, Laser Services Polska. Jest to spółka świadcząca usługi na rzecz banku, polegające m.in. na organizowaniu i oferowaniu pożyczek i kredytów konsumenckich.
Fuzja prawna Sygma Banku z BGŻ BNP Paribas jest planowana do końca pierwszego półrocza 2016. Do tej pory brakowało jednak jasnego stanowiska w sprawie dalszych losów przejętej marki. Fuzje nie zawsze bowiem oznaczają likwidację starego szyldu, zwłaszcza że Sygma Bank jest dobrze rozpoznawalny i ma silną pozycję na rynku consumer finance. Znajduje się w czołówce wydawców kart kredytowych, ufa mu ponad 1 mln aktywnych klientów i dysponuje portfelem kredytowym o wartości 1,4 mld zł. Jego sieć sprzedaży to około 14 tys. punktów, a udział w rynku pożyczek konsumenckich wynosi 19 proc. Pod tym względem zajmuje trzecią pozycję — za bankami Santander i Credit Agricole.
Z naszych informacji wynika, że marka Sygma Bank zostanie zlikwidowana, a dalsza działalność na rynku kredytów konsumenckich będzie kontynuowana pod szyldem BGŻ BNP Paribas. Bank zamierza wzmocnić pozycję jako instytucja o profilu uniwersalnym z mocną ofertą consumer finance. Do BGŻ BNP Paribas należy jeszcze jedna marka — BGŻOptima. Na razie nie ma planów likwidacji tego brandu.
— BGŻOptima pozostaje istotną częścią Banku BGŻ BNP Paribas. Ten model banku online się sprawdził. BGŻOptima ma atrakcyjną grupę klientów, pracujemy nad rozwojem oferty dla nich i nowymi produktami. Na pewno utrzymamy korzystną na tle rynku ofertę depozytową. Mocno stawiamy na inwestycje i produkty łączące lokaty z inwestycjami — poinformowało nas biuro prasowe banku.