Życie w mobilnym świecie

Anna BełcikAnna Bełcik
opublikowano: 2019-01-29 22:00

Firma Selectivv, mająca bazę 82 mln użytkowników urządzeń mobilnych i dostęp do danych udostępnianych na potrzeby kampanii m-marketingu, podała, że w 2018 r. globalny udział urządzeń mobilnych w ogólnej aktywności internetowej i mediach społecznościowych wyniósł 52,2 proc.

W przypadku Polaków odnotowano m.in. wzrost zainteresowania usługami bankowości mobilnej — odsetek osób korzystających z nich wyniósł 60 proc., ale to tylko jeden aspekt coraz łatwiejszego dostępu do internetu — obecnie zwiększa się liczba oglądanych online materiałów wideo. W ubiegłym roku więcej internautów korzystało na smartfonach np. z aplikacji VOD. W efekcie w kraju zwiększyły się wydatki na reklamę w kanale mobilnym — analiza wykazuje wzrost o ponad 23 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Udział „mobile” w segmencie reklamy internetowej wyniósł 34 proc.

215 Tyle minut w ciągu doby spędzali średnio w ubiegłym roku użytkownicy smartfonów…

70 proc. ...taki odsetek internautów w Polsce korzystał z aplikacji VOD na smartfonach.