Zysk operacyjny wyniósł 55,51 mln zł wobec 116,78 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1543,86 mln zł w I poł. 2014 r. wobec 1686,07 mln zł rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2014 r. wyniósł 25,71 mln zł wobec 73,73 mln zł zysku rok wcześnie
Cały rynek piwa nieznacznie wzrósł w I poł. br. biorąc pod uwagę ilość sprzedanego piwa (+0,7%), jednak nastąpił spadek wartości sprzedanego piwa (-0,5%), podała Grupa Żywiec.
"Warunki rynkowe były trudne podczas pierwszej połowy roku co przełożyło się na spadek rynku w ujęciu wartościowym w porównaniu do poprzedniego roku. Grupa Żywiec skupia swoje wysiłki i inwestycje w celu dostosowania własnej organizacji do nowej sytuacji rynkowej. Marka Żywiec kontynuuje swój wzrost w ujęciu ilościowym (+11%) w porównaniu do poprzedniego roku"- powiedział prezes Grupy Żywiec Guillaume Duverdier, cytowany w raporcie.
Wolumen sprzedaży piwa Grupy w tym okresie wyniósł 5,1 mln hektolitrów, w porównaniu z 5,3 mln hektolitrów w analogicznym okresie 2013 roku.
"Spadek krajowej sprzedaży piwa w pierwszym półroczu spowodowany był głównie złymi warunkami atmosferycznymi oraz słabszym wzrostem gospodarczym, o którym świadczą wysoki poziom bezrobocia oraz negatywne nastroje klientów" - czytamy dalej.