10 najbardziej wartościowych chińskich marek

DI
opublikowano: 2015-03-23 13:20

Firmy internetowe i banki zdominowały najnowszy ranking chińskich marek, który przygotowała firma badawcza Millward Brown.

Kiedyś Chiny były tylko fabryką świata, ale obecnie Państwo Środka ma już sporo własnych, rozpoznawalnych na całym świecie marek.

Bloomberg

Internetowy gigant Tencent posiada markę, której wartość szacowana jest na ponad 66 mld USD. Drugie miejsce w rankingu zajął koncern Alibaba, inny ważny gracz na rynku internetowym, którego marka warta jest prawie 60 mld USD.  

CNN Money podkreśla, że Tencent jest młodą firmą, bo powstała zaledwie 16 lat temu w Shenzhen. Tencent znany jest najbardziej jako operator chińskiego komunikatora internetowego QQ i aplikacji mobilnej WeChat.

Kapitalizacja giełdowa spółki wzrosła do 160 mld USD, a to więcej niż wycena koncernów McDonald’s, Boeing i American Express. 

Marki technologiczne wyprzedziły w rankingu Millward Brown spółki z branży wydobywczej i finansowej. W czołówce znalazło się jednak aż sześć banków - ICBC, China Construction Bank, Agricultural Bank of China, Bank of China, China Merchants Bank i Bank of Communications.

Dopiero na 21 pozycji uplasował się producent komputerów Lenovo, do którego należy także smartfonowa marka Motorola.

Ranking chińskich marek - czołowe 20 pozycji (źródło: Millward Brown)