Apple na czele rankingu "Forbesa" na najsilniejszą markę. Magazyn docenił kombinację wartości rynkowej koncernu z Cupertino i pozytywne odczucia, jakie ta marka wzbudza wśród klientów. Apple korony nie pozbawił nawet kryzys wywołany przez aplikację z mapami w nowym iPhonie, który zmusił prezesa Tima Cooka do publicznych przeprosin i przyznania się do błędu.

Ranking został przygotowany przez "Forbesa" przy współpracy z firmami konsultingowymi Landor Associates i Penn Schoen Berland. Autorzy badania i rankingu brali pod uwagę marki, których obecność w USA jest więcej niż tylko symboliczna. Jedyną marką spoza Ameryki w pierwszej dziesiątce rankingu jest niemieckie BMW.
Zestawienie zdominowały spółki technologiczne. W pierwszej setce giganci z tego sektora obstawili aż 24 miejsca. Kiepsko wypadł jednak Facebook, którego pogrążyła ankieta przeprowadzona wśród konsumentów. Największy portal społecznościowy świata uplasował się na 73. miejscu, tuż za markami Hyundai i Walgreens.
10 najpotężniejszych marek
1. Apple
2. Microsoft
3. Coca-Cola
4. IBM
5. Google
6. Intel
7. McDonald's
8. General Electric
9. BMW
10. Cisco
Zobacz cały ranking i pełną metodologię na Forbes.com>>