10 najsilniejszych marek świata

DI, forbes.com
opublikowano: 2012-10-04 10:46

Amerykański magazyn "Forbes" stworzył ranking najsilniejszych marek świata. Zwycięzca? Nie ma niespodzianki.

Apple na czele rankingu "Forbesa" na najsilniejszą markę. Magazyn docenił kombinację wartości rynkowej koncernu z Cupertino i pozytywne odczucia, jakie ta marka wzbudza wśród klientów. Apple korony nie pozbawił nawet kryzys wywołany przez aplikację z mapami w nowym iPhonie, który zmusił prezesa Tima Cooka do publicznych przeprosin i przyznania się do błędu.

Apple na czele mimo problemów z mapami w nowym iPhonie (fot. Bloomberg)
Apple na czele mimo problemów z mapami w nowym iPhonie (fot. Bloomberg)
None
None

Ranking został przygotowany przez "Forbesa" przy współpracy z firmami konsultingowymi Landor Associates i Penn Schoen Berland. Autorzy badania i rankingu brali pod uwagę marki, których obecność w USA jest więcej niż tylko symboliczna. Jedyną marką spoza Ameryki w pierwszej dziesiątce rankingu jest niemieckie BMW.

Zestawienie zdominowały spółki technologiczne. W pierwszej setce giganci z tego sektora obstawili aż 24 miejsca. Kiepsko wypadł jednak Facebook, którego pogrążyła ankieta przeprowadzona wśród konsumentów. Największy portal społecznościowy świata uplasował się na 73. miejscu, tuż za markami Hyundai i Walgreens.

10 najpotężniejszych marek

1. Apple

2. Microsoft

3. Coca-Cola

4. IBM

5. Google

6. Intel

7. McDonald's

8. General Electric

9. BMW

10. Cisco

Zobacz cały ranking i pełną metodologię na Forbes.com>>