Kolejność od najmniej do najbardziej ważnego sposobu:
10. Wykonuj zadania, o których pozostali pracownicy zapominają – a takich w każdym biurze jest po prostu cała masa. Pole do popisu jak znalazł.
9. Rozjaśniaj to, co istotne w twojej branży – czyli „trzymaj rękę na pulsie” i słuchaj co w trawie piszczy. Później roześlij zapis swojej czujności mailem do wszystkich w swoim biurze, łącznie z szefem.
8. Utrzymuj swoje miejsce pracy w czystości – błędem jest przekonanie, że zawalone papierami biurko świadczy o pracowitości. Lepiej uporządkować papiery i wiedzieć w każdym momencie, gdzie co jest.
7. Przychodź pierwszy i wychodź ostatni – stara dobra zasada działania w biurze. Z czasem można ją trochę rozluźnić, ale na początku warto zza swojego biurka witać szefa przychodzącego do pracy, żegnać zresztą też.
6. Czytaj – nie tylko dlatego, że czytający wychodzą zwykle na mądrzejszych, ale także dlatego by pokazać, że dokształcasz się czytając branżową prasę. Ale uwaga! W poważnym biurze gazety sportowe i plotkarskie mile widziane nie są.
5. „Odstrzel się” – czyli schowaj stare swetry, sprane koszulki i zainwestuje choćby w jedno porządne ubranie.
4. Oszczędzaj pieniądze firmy – oznacza to, że nie wolno ciągle biegać do pani sekretarki po nowe ryzy papieru, niszczyć biurowego sprzętu i nadużywać spinaczy.
3. Miej swoje zdanie – pokaż, że nie jesteś osobą „ciągle na tak”, ale masz oryginalne pomysły pożyteczne dla firmy. Musisz je jednak dobrze wcześniej przygotować i zbudować odpowiednią argumentację.
2. Bądź przygotowany – na każde spotkanie, każdą naradę, nawet na każde spotkanie w biurowej kuchni. Sumienność to podstawowa zaleta.
1. Przejmij inicjatywę – wielu ludzi błędnie twierdzi, że szefowie lubią się otaczać zastraszonymi pracownikami, którzy tylko wykonują polecenia. Tak było kiedyś. Dziś liczy się świeży pomysł, który wyniesie firmę, a zatem i szefa, na wyższy poziom. Proponuj więc nowe projekty, bądź innowacyjny.

