O 9 proc. do 1,03 mld zł spadł w I półroczu 2025 przychody Grupy Wielton. Sprzedała ona w tym czasie 7,6 tys. sztuk pojazdów (-4 proc. r/). Strata EBITDA wyniosła 29,7 mln zł, a netto 104,7 mln zł. Rok wcześniej było to - odpowiednio - 20,2 mln zł zysku i 40,6 mln zł straty.
- Europejska branża TSL funkcjonuje w złożonym otoczeniu. Choć w niektórych krajach obserwujemy oznaki stabilizacji i pierwsze wzrosty, sektor nadal mierzy się z wyzwaniami wynikającymi m.in. z niestabilności gospodarczej i zmian legislacyjnych. W drugim kwartale br. zaburzona płynność finansowa wpłynęła negatywnie na nasze łańcuchy dostaw i efektywność produkcji. W związku z tym działania koncentrowaliśmy na obszarach zapewniających szybki spływ gotówki. Ponadto, w celu usprawnienia procesów zarządczych i kontrolnych rozpoczęliśmy optymalizację i częściową reorganizację struktury Grupy. Jestem przekonany, że nasze wszystkie aktywności i podjęte kroki przyczynią się do poprawy sytuacji Grupy Wielton w kolejnych miesiącach – mówił Paweł Szataniak, prezes Wieltonu.
W czerwcu spółka została dokapitalizowana kwotą około 57 mln zł. Było to koniecznością wynikającą z konsorcjalnej umowy kredytowej z 2018 r.