1221 cytowań stawia nas na piątym miejscu

KAJ
opublikowano: 2006-08-04 00:00

Dziennikarze coraz częściej powołują się na prasę ekonomiczną. Taki wniosek wypływa z najnowszego rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w pierwszej połowie 2006 r. Największy skok w porównaniu z półroczem zeszłego roku zanotował „Puls Biznesu” — z trzynastej na piątą pozycję. Na nasz dziennik, jako źródło informacji, powoływano się 1221 razy. Liderem zestawienia stworzonego przez Instytut Monitorowania Mediów jest „Gazeta Wyborcza” cytowana 7818 razy w pierwszych sześciu miesiącach tego roku. Za nią znalazły się: „Rzeczpospolita”, „Życie Warszawy” i „Dziennik”. Ósme miejsce zajął pierwszy z tygodników — „Newsweek” (946 cytowań), Radio Zet (609 odniesień) zostało sklasyfikowane na trzynastej pozycji. Liderem wśród stacji telewizyjnych pozostał TVN (492 publikacje), a najbardziej opiniotwórczym portalem internetowym jest Onet.pl, który cytowano 349 razy.