3 pytania do...

MAG
opublikowano: 17-06-2009, 00:00

Sławomir Majman: Reklamujemy Polskę jak tylko możemy

1 Czy PAIIZ mówi zagranicznym inwestorom o tym, że sytuacja gospodarcza w Polsce nie jest tak zła, jak w innych krajach?

Bez przerwy. Właśnie jestem w Pekinie i skończyłem prelekcję, w której przekonywałem ponad 100 chińskich firm infrastrukturalnych, że Polska wypiękniała na tle krajów europejskich, mamy do czynienia z aksamitnym kryzysem, a polscy konsumenci i przedsiębiorcy nie zadłużyli się tak jak na Zachodzie. Powtarzamy to wszędzie i wszystkim, po kilkanaście razy dziennie. To najlepszy od lat moment na inwestowanie w Polsce.

2 Czy te argumenty trafiają do inwestorów? Zdecydowanie tak. Niestety, nie wszyscy wiedzą, że w Polsce jest inaczej niż w pozostałych krajach regionu. Dlatego wszyscy, którzy mogą, powinni to powtarzać. W "Financial Times" zamieściliśmy niedawno reklamę, w której reklamujemy Polskę jako kraj aksamitnego kryzysu.

3Czy w związku z tym pesymistyczne prognozy dotyczące napływu bezpośrednich inwestycji zagranicznych do Polski nie spełnią się?

Nie chcę zgadywać. Nikt nie wie, jaki będzie napływ inwestycji, a jeśli ktoś twierdzi, że wie, to się myli. Jeśli napływ wyniesie 7 mld EUR, jak mówią pesymiści — będę zadowolony, jeśli będzie 8 mld EUR — będę szczęśliwy. Pracujemy nad setką projektów, ale firmy, z którymi obecnie rozmawiamy, będą inwestować dopiero za kilkanaście miesięcy albo jeszcze później. Efekty będzie widać w latach 2010-11.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MAG

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / 3 pytania do...