45 tys. Polaków "ćwierka"

MGA
opublikowano: 20-05-2013, 14:53

Twitter zdobywa coraz większą popularność. Ponad połowa Polaków, która go używa, założyła konto w ubiegłym roku.

Facebook i Twitter to dwa główne filary rewolucji social media. Jednak o ile Facebook zdobył olbrzymią popularność nad Wisłą, to ćwierkającemu Twitterowi to do tej pory się nie udało. Wszystko wskazuje, że dla tego medium idą lepsze czasy. Jak twierdzą Rafał Janik i Arek Pietrzyk – autorzy pierwszego raportu o biało-czerwonym Twitterze – ubiegły rok przyniósł olbrzymi wzrost zainteresowania Twitterem w Polsce. Z badania wynika, że aktywnie używa go obecnie blisko 45 tys. Polaków. Z tego ponad połowa założyła konta właśnie w 2012 r.

- Aktywnych użytkowników, którzy w badanym okresie napisali po polsku co najmniej dwa tweety, jest tylko 15 proc. Informacja ta potwierdza, że Twitter nie zaistniał jeszcze w świadomości polskich internautów jako atrakcyjny serwis – twierdzą autorzy raportu.

Szacują, że liczba polskich kont na Twitterze sięga 300 tys. Jednak zdecydowana większość z nich jest nieaktywna i została założona z ciekawości, a potem porzucona.

Osoby, które aktywnie używają Twittera, znają i potrafią wykorzystać jego specyfikę. Twitter w Polsce jest w większości wykorzystywany przez osoby w wieku 15-34 lata. Służy im do śledzenia poczynań autorytetów oraz tematów, którymi się interesują.

Inną grupą, która używa Twittera, są politycy oraz dziennikarze. W grudniu 2012 r. własne konto na Twitterze uruchomił premier Donald Tusk. Jednak prawdziwymi politycznymi gwiazdami polskiego Twittera są Janusz Palikot oraz minister Radek Sikorski. Treści umieszczane przez polityków na Twitterze są coraz częściej wykorzystywane i cytowane przez media.

Twitter jest także wykorzystywany przez media do rozszerzenia ich zasięgu. Dobrym przykładem może być np. TVN24 czy MTV Polska, które mają liczną i aktywną grupę obserwujących. Twitter jest także wykorzystywany przez dziennikarzy „Pulsu Biznesu”.

Gwiazdy polskiego Twittera

Nazwa konta/liczba obserwujących (w tys.)
tvn24            186,2
MTV Polska         174,0
twister_pl         156,0
honorataskarberk     114,8
Palikot_Janusz        105,0
gazeta_wyborcza    90,7
sikorskiradek        90,6
DodaPoland        87,8
NewsweekPolska    78,7
Anjarubikblog        75,8

Raport można pobrać za darmo >>

Puls Biznesu też tweetuje

Dziennikarze "PB" także ćwierkają, a nasze tweety agregujemy w specjalnym oknie na stronie pb.pl. Oto związane z nami konta, które mają najwięcej obserwujących:

1. @puls_biznesu  2773

2. @nawacki 1016

3. @Barankiewicz 836

4. @PB_na_tablet 323

5. @Newsroom_pb_pl 256

6. @M_Wierciszewski 163

7. @JacekKowalczyk2 156

8. @pbzatonski 152

9. @MGraniszewska 126

10. @MGawrychowski 123

 


© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MGA

Polecane