Pobierz aplikację "Puls Biznesu+" na iPada >>



W III kwartale tego roku dostarczono na świecie 27,8 mln tabletów, wynika ze wstępnych danych zebranych przez analityków International Data Corporation. Rynek tych gadżetów urósł więc rok do roku o 49,5 proc.
Niekwestionowanym liderem ciągle jest Apple, producent popularnego iPada. Pozycję koncernu z Cupertino coraz mocniej atakują jednak producenci tabletów z systemem Android, głównie Samsung i Amazon. "Nadgryzione jabłuszko" liczy zapewne na dobre wyniki w kolejnym kwartale, bo pod koniec października zaprezentowano iPada mini i czwartą generację "dużego" iPada. Konkurencja jednak nie śpi, co pokazują liczby.
Udział Apple w rynku tabletów spadł w ostatnim kwartale do 50,4 proc. z 65,5 proc. w II kwartale. W porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku Apple sprzedało o 26,1 proc. więcej tabletów. W tym samym czasie sprzedaż Samsunga napędzana m.in. modelem Galaxy Tab podskoczyła aż o 325 proc.
Dobre wyniki zanotowały także koncerny Amazon i Asus. Ten drugi zyskał dzięki produkcji tabletu Nexus 7 dla Google.
5 największych producentów tabletów
pozycja / liczba tabletów dostarczonych w III kw. / udział w rynku
1. Apple 14 / 50,4 proc.
2. Samsung 5,1 / 18,4 proc.
3. Amazon.com 2,5 / 9 proc.
4. Asus 2,4 / 8,6 proc.
5. Lenovo 0,4 / 1,4 proc.
Inni 3,3 / 12,2 proc.