7 błędów hamujących karierę

KŁ, MarketWatch
opublikowano: 28-07-2014, 12:19

W pewnym momencie rozwoju zawodowego zdarza się, że towarzyszy nam poczucie tkwienia w miejscu. Portal MarketWatch wyodrębnił siedem najczęściej popełnianych przez nas błędów zawodowych, które hamują naszą karierę.

Oto one:

1. Przyjęcie pracy dla pieniędzy – później czujemy, że nie możemy odejść
Lukratywna posada choć na pierwszy rzut oka wydaje się kusząca ze względu na pieniądze, to później, gdy czujemy się w niej źle okazuje się dla nas pułapką, ponieważ czujemy się zobligowani do pozostania w firmie.

2. Przyjęcie posady bez pełnego zrozumienia swojej roli
Według MarketWatch, szukanie pracy jest jak umawianie się na randki – szukamy dobrego dopasowania. Może jednak zdarzyć się, że gdy już wejdziemy do firmy nasz zakres obowiązków odbiega od naszego wyobrażenia. Warto więc podczas rozmowy kwalifikacyjnej zadawać jak najwięcej pytać, by mieć jasny obraz tego co od nas będzie wymagane.

3. Jest nam za wygodnie na naszym  stanowisku
Wyzwaniem jest pozostanie na tym samym stanowisku, próbując jednocześnie znaleźć dla siebie nową rolę, gdy jak nam się wydaje nasza kariera stoi w miejscu.

4. Praca na wyspecjalizowanym stanowisku w zanikającej branży
Wąska specjalizacja ma swoje zalety, ale też pewne wady. Gdy okazuje się, że specjaliści w danym obszarze są coraz mniej potrzebni, warto poszerzyć zakres swoich umiejętności, opierając je jednak na dotychczasowym doświadczeniu.


5. Posiadanie przestarzałych umiejętności
Nigdy nie jest za późno na aktualizowanie umiejętności. Warto w tym zakresie przyjąć pro aktywne podejście. Pójść do pracodawcy i zapytać o możliwość profesjonalnych szkoleń.

6. Zbyt długie pozostawanie w swojej roli – ze strachu
Zastój w karierze może wynikać ze strachu przed zmianami. W takiej sytuacji warto zwrócić się do rodziny, znajomych czy zaufanych kolegów z pracy i porozmawiać o tym co można zrobić, by dokonać zmian.

7. Odejście od wyznawanych przez siebie wartości i motywacji
Zarządzanie własna karierą wymaga długoterminowej perspektywy i szerszego obrazu dokonań zawodowych. Problem w tym, że czasem tracimy z oczu to co ważne, ponieważ w pracy działamy poniekąd automatycznie.


fot. iStock
fot. iStock
None
None
Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KŁ, MarketWatch

Polecane