Zgłoszeniami o nieprawidłowościach u administratorów działających w prywatnych firmach zajmie się Wydział ds. Sektora Prywatnego. Będą też osobne wydziały rozpatrujące skargi na naruszenia praw pacjentów, pracownikówi uczniów oraz na działalność banków, operatorów telefonii i towarzystw ubezpieczeniowych. Z komunikatu UODO wynika, że zmiany te wynikają z potrzeby sprawnej obsługi obywateli, bo skarg przybywa. W 2017 r. było ich około 2,9 tys., a rok później, gdy zaczęto stosować unijne rozporządzenie (RODO), wpłynęło prawie 4,5 tys. W tym roku organ otrzymał ich już prawie 7 tys.
7 tys. skarg do UODO
opublikowano: 2019-12-03 22:00
W nowej strukturze biura Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO) powstanie Departament Skarg z działami zajmującymi się poszczególnymi sektorami.