7 tys. skarg do UODO

opublikowano: 03-12-2019, 22:00

W nowej strukturze biura Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO) powstanie Departament Skarg z działami zajmującymi się poszczególnymi sektorami.

Zgłoszeniami o nieprawidłowościach u administratorów działających w prywatnych firmach zajmie się Wydział ds. Sektora Prywatnego. Będą też osobne wydziały rozpatrujące skargi na naruszenia praw pacjentów, pracownikówi uczniów oraz na działalność banków, operatorów telefonii i towarzystw ubezpieczeniowych. Z komunikatu UODO wynika, że zmiany te wynikają z potrzeby sprawnej obsługi obywateli, bo skarg przybywa. W 2017 r. było ich około 2,9 tys., a rok później, gdy zaczęto stosować unijne rozporządzenie (RODO), wpłynęło prawie 4,5 tys. W tym roku organ otrzymał ich już prawie 7 tys.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Iwona Jackowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu