A3 po raz trzeci

opublikowano: 18-10-2012, 00:00

Auto do floty: Audi A3

„A trójka” to przebój Audi. Auto, które wykroiło dla siebie własny rynkowy segment. Od debiutu w 1996 r. wyprodukowano ponad 1,9 mln tych samochodów. Właśnie zadebiutowała trzecia generacja. Przyjmie się? Nie musi. Opinia wypracowana przez starsze rodzeństwo załatwiła jej miejsce w pierwszej ławce. Z tym, że dziś A3 ma nieco trudniej. Klasa liczniejsza.

Czy wiesz, że…

Jak to w przypadku marek premium bywa, lista opcji dodatkowego wyposażenia „A trójki” jest wyjątkowo długa. Od systemu nagłaśniania firmowanego przez Bang & Olufsen po dziesiątki pakietów i opcji serwisowo-gwarancyjnych. Uwaga! Kompletując wymarzone wyposażenie, można dociągnąć z ceną do nieakceptowanej przez księgowego.

Miejsce

Bagażnik nowego A3 ma 365 l. Po złożeniu tylnej kanapy objętość rośnie do 1100 l.

Wyposażenie

Attraction. Komplet poduszek (po dwie przednie, boczne, kurtynowe oraz kolanowa dla kierowcy), ESC (system stabilizacji), elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego, reflektory halogenowe ze światłami do jazdy dziennej. Są też: Isofix (na skrajnych siedzeniach tylnej kanapy i fotelu pasażera), immobiliser i adaptacyjne światła hamowania. Na pokładzie radio z odtwarzaczem CD, komputer pokładowy z monochromatycznym wyświetlaczem. Szyby elektrycznie sterowane, manualna klimatyzacja, system Easy Entry (ułatwiający zajęcie miejsca na tylnej kanapie), fotel kierowcy i pasażera z mechaniczną regulacją wysokości. Jest centralny zamek (zdalnie sterowany) i przedni podłokietnik. Jako standard w tej wersji przewidziano 4-ramienną kierownicę z tworzywa i materiałową tapicerkę. Tylna kanapa składana i dzielona. Hamulec postojowy – elektromechaniczny. System Start & Stop. Do kompletu „pakiet dla palących” i pełnowymiarowe koło zapasowe. Tył auta zdobi podwójna końcówka układu wydechowego (pojedyncza w A3 z silnikiem 1,6 TDI) i subtelny dachowy spojler. A3 Attraction spoczywa na 16-calowych stalowych felgach (opony 205/55). Ceny startują od 90 tys. zł (1,4 TFSI). Za najtańszego diesla (1,6 TDI) trzeba zapłacić o 6 tys. zł więcej.

Ambition. Pakiet dla wielbicieli sportowej stylistyki. Wyposażenie lepsze od poprzedniego o 8800 zł. Tyle trzeba dopłacić do wersji Attraction, by Audi A3 był bogatszy o: przednie oświetlenie przeciwmgłowe, kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego i system audi drive select (pozwala dostosować charakterystykę samochodu do potrzeb kierowcy). Zamiast standardowych są sportowe fotele wzbogacone o regulację wsparcia ud. Zamiast 4-ramiennej pokryta skórą sportowa kierownica o trzech ramionach. Tapicerka materiałowa o nieco innym (podobno bardziej sportowym) wzorze. Kilka aluminiowych dodatków stylistycznych (mają podkreślić sportowy charakter tego pakietu). Ducha sportu mają również dodać 17-calowe felgi z lekkich stopów (opony 225/45) i sportowo zestrojone zawieszenie. Najtańsze „sportowe” A3 kosztuje 98 800 zł, za najdroższe trzeba zapłacić 132 680 zł.

Ambiente. To pakiet nie tyle bogatszy od poprzedniego, ile skierowany do innej grupy odbiorców. Tych, którzy bardziej cenią elegancję niż sportowy sznyt. Ceny identyczne jak w przypadku „sportowego” pakietu Ambition. Wyposażenie nieco odmienne. Słowem: brak świateł przeciwmgłowych, w zamian – tempomat i czujniki cofania. Fotele identyczne jak w wersji Attraction, ale lusterka w osłonach przeciwsłonecznych podświetlane. Kierownica pokryta skórą – 4-ramienna. Nieco inna tapicerka (chociaż również materiałowa). Także wstawki dekoracyjne bardziej eleganckie. Na pokładzie dodatkowe oświetlenie. Felgi aluminiowe o innym wzorze i rozmiarze. 16-calowe obręcze są obute w opony 205/55.

Do twojej floty wybraliśmy…

Nowe Audi A3 z silnikiem diesla o pojemności 1,6 i mocy 105 KM z manualną przekładnią i wyposażeniem Attraction.

Warto kupić, bo…

1,6 TDI to „firmowy” silnik. Mało pali – ekonomicznie, znaczy też ekologicznie. Nie pozwala na drogowe szaleństwa – bezpiecznie znaczy. Szef floty będzie spokojny. Proponujemy podstawowy pakiet wyposażenia, ponieważ jest bogaty, no i nie wiemy, czy wolisz „na sportowo”, czy „na elegancko”. Pozostajemy więc przy propozycji uniwersalnej. Namawiamy do przyjrzenia się liście pakietów dodatkowego wyposażenia. Każdy dobierze coś dla siebie. Do symulacji przyjmujemy jednak wersję podstawową. Powód? Lista dodatkowych opcji jest tak długa, że nie starczyłoby na nią „Pulsu Biznesu”. No i… skąd mamy znać twój gust? Bardzo lubimy dwusprzęgłowe przekładnie. Ale nie w tym przypadku. Auto z S tronic jest droższe (o prawie 9 tys zł) . Przy większych silnikach – proszę bardzo, przy 1,6 TDI proponujemy ręczną – frajda większa.

A3 to wyznacznik jakości w kompaktowej klasie premium. Długa lista opcji sprawia, że w A3 można zapakować technologię z A8. Audi jest tańsze od BMW.

Jak kupić, jak zapłacić?

Za gotówkę: 96 000 zł

Na kredyt (miesięczna rata):

1889,66 zł

BNP Paribas – prowizja 1 proc., oprocentowanie rzeczywiste 8,74 proc.

192,41 zł

Multibank – prowizja 3 proc., oprocentowanie rzeczywiste 8,82 proc.

1940,98 zł

Getin Bank – prowizja 1 proc., oprocentowanie rzeczywiste 10,27 proc. Założenia: 20 proc. opłaty własnej, czas kredytowania 48 mies. Waluta PLN. Symulację przygotowano w oparciu o kalkulator Autoa.pl W leasingu (miesięczna rata): 1795 zł (netto)

20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 10,0 proc. Symulację przygotował Masterlease*. Wynajem (leasing z serwisem, miesięczna rata): 1537 zł (netto)

20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 38,0 proc. Rata zawiera mechaniczny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny w ramach łącznego limitu kilometrów 80 tys. oraz koordynację likwidacji szkód komunikacyjnych. Symulację przygotował Masterlease*.

*Symulacja nie jest ofertą handlową.

Podobne u konkurencji*

BMW 116d 116KM Mercedes A 180 CDI 106 KM Volvo V40 D2 115KM

od 106 200 zł od 101 000 zł od 90 900 zł

*auta z tego samego segmentu, z takim samym rodzajem nadwozia, o podobnych osiągach i ze zbliżonym lub uboższym wyposażeniem. Ceny katalogowe (bez uwzględnienia promocji i rabatów).

Trzeba pamiętać, że…

Już na początku przyszłego roku wejdzie do sprzedaży nowe A3 w wersji 5-drzwiowej. Dużo bardzie przydatnej w firmach. To nie limuzyna. Z tyłu jest nieco ciasno. Silniki TDI są świetne, ale głośne (jak na premium oczywiście).

Silnik benzynowy

1,4 TFSI. Czterocylindrowy,rzędowy, doładowany. Dostępnywyłącznie z 6-biegową skrzyniąmanualną. Napęd na przednią oś.

poj.1395 ccmmoc122 KMmaksymalny moment obrotowy (1,4-4,0 tys. obr./min) 200 Nmprzyspieszenie od 0 do 100 km/h 9,3 s

prędkość maksymalna 203 km/hspalanie: w mieście 6,5 l/100 kmpoza miastem 4,4 l/100 km

1,8 TFSI. Czterocylindrowy,rzędowy, doładowany. Dostępnywyłącznie z automatycznądwusprzęgłową 7-biegowąprzekładnią S tronic. Napęd naprzednią oś lub na wszystkie koła(quatro).

poj.1798 ccmmoc180 KMmaksymalny moment obrotowy (1,25-5,00 tys. obr./min) 250 Nmz Quatro (1,35-4,50 tys. obr./min) 280 Nmprzyspieszenie od 0 do 100 km/h 7,2 s

z Quatro6,7 s

prędkość maksymalna 232 km/hz Quatro228 km/hspalanie: w mieście 7,0 l/100 kmz Quatro 8,2 l/100 kmpoza miastem 4,8 l/100 kmz Quatro 5,6 l/100 km

Silnik Diesla

1,6 TDI. Czterocylindrowy, rzędowy,doładowany. Dostępnyz 6-stopniową przekładniąmanualną lub z automatycznądwusprzęgłową 7-biegowąprzekładnią S tronic. Napęd naprzednią oś.

poj.1598 ccmmoc105 KMmaksymalny moment obrotowy (1,50-2,75 tys. obr./min) 250 Nmprzyspieszenie od 0 do 100 km/h 10,7 s

z S tronic10,7 s

prędkość maksymalna 195 km/hz S tronic195 km/hspalanie: w mieście 4,6 l/100 kmz S tronic 4,8 l/100 kmpoza miastem 3,3 l/100 kmz S tronic 3,4 l/100 km

2,0 TDI. Czterocylindrowy, rzędowy,doładowany. Dostępnyz 6-stopniową przekładniąmanualną lub z automatycznądwusprzęgłową 7-biegowąprzekładnią S tronic. Napęd naprzednią oś.

poj.1968 ccmmoc150 KMmaksymalny moment obrotowy (1,75-3,00 tys. obr./min) 320 Nmprzyspieszenie od 0 do 100 km/h 8,6 s

z S tronic8,3 s

prędkość maksymalna 216 km/hz S tronic213 km/hspalanie: w mieście 4,9 l/100 kmz S tronic 5,2 l/100 kmpoza miastem 3,6 l/100 kmz S tronic 4,0 l/100 km

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu