AB zwiększy franczyzę

ISBNews
opublikowano: 2015-06-11 08:06

Grupa AB nie wyklucza, że w najbliższych latach łączna liczba jej punktów franczyzowych w segmentach retail IT, integracja, czy zabawki w Polsce, Czechach i na Słowacji sięgnie 2 tys. wobec 1,54 tys. obecnie, zapowiedział prezes Andrzej Przybyło.

"W segmencie franczyzy jesteśmy największym dystrybutorem i największym graczem w regionie. Jest to obecnie 1540 punktów sprzedaży terenie Polski, Czech i Słowacji, działających w różnych segmentach i pod różnymi nazwami. Jeśli chodzi o dalszy rozwój, to widzimy taki potencjał szczególnie w segmencie RTV/AGD - tu mowa o sieci Kakto i w segmencie zabawek. Nie jest wykluczone, że w najbliższych latach jako Grupa AB osiągniemy łączny poziom przekraczający 2 tys. franczyzowych punktów sprzedaży" - powiedział Przybyło w rozmowie z agencją ISBnews.

W Polsce sieć Alsen liczy 405 punktów, Kakto 161, Optimus 86, w Czechach - Digimax to 103 punkty, Premio 186, Triline 250, Comfor 195, z kolei na Słowacji Comfor ma 104 punkty, a Triline 70. Wyspa Skarbów (robocza nazwa nowej sieci franczyzowej) będzie - według planów - mieć 60 sklepów z zabawkami do końca roku.

Plany na 2015 rok obejmują wzrost sieci Kakto w Polsce do 200 punktów z 133 obecnie, a w Czechach Digimax ma wzrosnąć do 150 lokalizacji do 2016.