ABC Data chce w tym roku zwiększyć sprzedaż o 18 proc., do 5,8 mld zł, a EBIDTA o 15 proc., do 92 mln zł — wynika z prognozy. Rezultaty pierwszego kwartału wskazują, że łatwo nie będzie. Przychody dystrybutora poszły w górę o 7 proc., do prawie 1,2 mld zł, ale zarówno EBITDA, jak i zysk netto zaliczyły spadek.

— ABC Data musiała ponieść wydatki związane z wejściem na nowe rynki i w nowe segmenty. Gdyby nie to, zysk byłyby na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego — mówi Norbert Biedrzycki, prezes spółki.
Chodzi głównie o ekspansję zagraniczną. ABC Data wróciła do Rumunii i weszła na rynek niemiecki. Koszty wiązały się z budowaniem zespołów sprzedażowych. Na rynku polskim natomiast spółka zainwestowała w rozpoczęcie współpracy z Media Marktem i produkcję tabletów marki Colorovo.
— ABC Data przekształca się w regionalnego gracza zajmującego się dystrybucją dóbr w modelu Amazona. Dlatego musimy inwestować w obecność na nowych rynkach — podkreśla Norbert Biedrzycki. Zapowiada zmianę strategii Colorovo. Marka ma skupić się na kilku grupach produktowych. Dystrybutor znalazł już menedżera, który pokieruje tą zmianą.