Abra chce mieć 100 sklepów

Wojciech Twardziak
03-01-2002, 00:00

Krakowska spółka Abra, zajmująca się sprzedażą mebli, w ciągu pięciu lat zbuduje ogólnopolską sieć handlową składającą się ze 100 placówek.

Abra z Krakowa, dystrybutor mebli, przystąpiła do realizacji planu rozbudowy sieci handlowej. W ciągu ośmiu miesięcy liczba punktów sprzedaży zwiększy się przynajmniej o osiem nowych placówek.

— W marcu 2002 r. działalność powinny rozpocząć salony meblowe w Łodzi i Częstochowie. Na przełomie maja i czerwca chcemy uruchomić kolejny punkt handlowy w Poznaniu. Do końca sierpnia powstaną placówki w Warszawie, Bytomiu, Bydgoszczy i Toruniu. Sklepy ulokowane będą w centrach handlowych — mówi Kazimierz Borowicz, wiceprezes Abry.

Jego zdaniem, osiem projektów to plan minimum.

— Na rynku pojawiają się nowe oferty, które można zrealizować w bardzo krótkim terminie. Dlatego przewidujemy możliwość poszerzenia listy naszych inwestycji o kolejne przedsięwzięcia — tłumaczy Kazimierz Borowicz.

Obecnie Abra posiada 22 punkty sprzedaży mebli. Docelowo w ciągu pięciu lat chce stworzyć ogólnopolską sieć handlową składającą się ze 100 salonów.

— Sprzedaż mebli na świecie odbywa się za pośrednictwem niezależnych sieci handlowych współpracujących z producentami mebli. W Polsce do niedawna ich nie było, a producenci byli zmuszeni tworzyć je sami. Szanse na stworzenie niezależnej sieci są duże — komentuje Maciej Formanowicz, prezes giełdowego Forte.

Do największych graczy na polskim rynku dystrybucji mebli należy IKEA. Duże plany ma też niemiecki Walther Möbel, który przymierza się do otwarcia kilku dużych placówek.

Rozbudowę sieci sprzedaży Abra sfinansuje środkami pochodzącymi z bieżącej działalności firmy i pieniędzmi pozyskanymi od swojego głównego akcjonariusza. Firma JD Group z RPA dokapitalizowała krakowską spółkę 11,289 mln zł. Firma z Afryki jest już właścicielem kilku europejskich sieci handlowych. W jej rękach znajduje się ponad 90 proc. walorów spółki.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Wojciech Twardziak

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Abra chce mieć 100 sklepów