Aby nie kupić kota w worku

opublikowano: 16-04-2014, 00:00

Przed zakupem warto produkt przetestować. Dotyczy to również programów do zarządzania firmą.

Po pierwsze, detaliczna i hurtowa sprzedaż kwiatów żywych i sztucznych, drzewek owocowych i ozdobnych, zniczy oraz artykułów dekoracyjnych i akcesoriów ogrodniczych. Po drugie — dekorowanie przyjęć weselnych i imprez kulturalnych. Po trzecie — tworzenie spotów reklamowych i ich emisja na własnym telebimie. Tak szeroki jest zakres działalności koszalińskiej firmy Eldorado. Aby móc ją prowadzić, przedsiębiorstwo potrzebuje oprogramowania sprzedażowego i księgowego, które dostarcza informacji niezbędnych dla odbiorców wewnętrznych i zewnętrznych, a przede wszystkim umożliwia płynną pracę. Zachodniopomorska firma wybrała produkty wrocławskiej spółki rodzinnej InsERT z jej nowej linii nexo PRO — systemy Subiekt i Rewizor.

Zobacz więcej

CZAS NA NOWE: Około 70 proc. polskich przedsiębiorstw korzysta przynajmniej z jednej aplikacji biznesowej. Często są one jednak przestarzałe i nieaktualne — mówią Bożena i Jarosław Szawlis, właściciele firmy InsERT. [FOT. ARC]

Współtwórca produktu

Jak podkreśla Aleksandra Dziubińska, księgowa w Eldorado, oprogramowanie spełniło oczekiwania i potrzeby firmy wynikające zarówno z wymagań ustawowych, jak i firmowych uwarunkowań. Subiekt nexo PRO ceni za możliwość tworzenia elastycznych cenników i swobodnego decydowania o sposobie płatności, a także za rozbudowany moduł zamówień. Natomiast w Rewizorze podoba się jej rozbudowany schemat dekretacji (według niego dokumenty są zapisane w księgach rachunkowych). Narzędzie zdaje również egzamin w wewnętrznej kontroli dzięki możliwości tworzenia różnych stanów dokumentów (w przygotowaniu, zatwierdzony i zaksięgowany).

— Subiekt pozwolił na jeszcze lepsze dopasowanie technik sprzedaży do naszych potrzeb. Co się zaś tyczy Rewizora — wielką zaletą jest możliwość tworzenia rozbudowanych kryteriów dopasowania schematu do dokumentu i warunkowego tworzenia zapisów w księgach handlowych i ewidencjach VAT — mówi Aleksandra Dziubińska.

Z danych firmy InsERT wynika, że około 70 proc. polskich przedsiębiorstw korzystaprzynajmniej z jednej aplikacji biznesowej. Często są one jednak przestarzałe i nieaktualne. Dlatego pojawił się pomysł wypuszczenia na rynek produktów nexo PRO — pudełkowych, łatwych w instalacji i użytkowaniu, a także w miarę tanich. Subiekt kosztuje od 490 zł netto (licencja na jedno stanowisko) do 1690 zł (na trzy stanowiska). Za Rewizora trzeba zapłacić od 990 zł do 2990 zł netto (zależnie od liczby stanowisk).

— Tworząc InsERT nexo, wykorzystaliśmy nasze wieloletnie doświadczenia: miliony kontaktów z klientami, testów, konsultacji z partnerami. W efekcie powstało narzędzie dopasowane do potrzeb przedsiębiorców, także tych, którzy jeszcze nie wykorzystywali aplikacji biznesowych — twierdzi Jarosław Szawlis, prezes InsERT.

System na próbę

Eldorado wdrożyło produkty spółki z Dolnego Śląska na preferencyjnych warunkach dzięki udziałowi w programie testów pilotażowych, który przeprowadzono przed rynkową premią systemów.

— Nie zmuszamy do zakupu naszych produktów. Przez 45 dni klienci mogą korzystać z darmowej wersji demonstracyjnej, która ma te same funkcjonalności co wersja komercyjna — podkreśla Bożena Szawlis, wiceprezes InsERT.

Do skorzystania z wersji demonstracyjnych rozwiązań IT, zarówno programów finansowo-księgowych, jak i np. sklepu internetowego, od dawna zachęca klientów również np. Comarch. Demo można zamówić na płycie CD, pobrać przez internet lub wypróbować on- line w modelu chmury obliczeniowej. Miesięczne testy, które oferuje krakowski producent ERP (do zarządzania procesami biznesowymi), są bezpłatne.

— Pozwalamy przedsiębiorcom zapoznać się z oprogramowaniem, jego funkcjami i możliwościami. Po podjęciu decyzji o wyborze rozwiązania naszej firmy, klient otrzymuje przedłużenie konta, które założył do uruchomienia wersji demonstracyjnej — informuje Kamil Góral, dyrektor centrum rozwoju biznesu sektora ERP w Comarchu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu