ADTRANZ: duże zlecenie
Kontrakt zapewni wrocławskiej spółce spokojny byt
Adtranz Pafawag podpisze z niemieckim koncernem Adtranzem kontrakt wartości ponad168 mln zł na dostawę 400 pudeł do lokomotyw BR 185.
Wrocławska firma, dzięki decyzji berlińskiego kierownictwa koncernu Adtranz, wygrała kontrakt na wykonanie dla niemieckich kolei elementów elektrowozów BR 185. Niemcy oddali polskiej spółce część tego kontraktu, ponieważ zakłady koncernu w Niemczech nie wytwarzają pudeł ze stali węglowej do lokomotyw.
50 pudeł rocznie
Adtranz Pafawag od 2000 roku będzie dostarczać spółce Adtranz Niemcy po 50 pudeł rocznie. O przejęcie tego zlecenia rywalizowały, oprócz polskiej firmy, inne spółki należące do Grupy Adtranz — Adtranz Portugal oraz Adtranz MAV Dunakeszi Wagon Manufacturing and Repair Ltd. z Węgier.
Wybór bez pudła
— W wyniku decyzji władz Grupy będziemy głównym dostawcą pudeł ze stali węglowej w ramach całej Grupy Adtranz na świecie. Ta decyzja stwarza nam nowe perspektywy — stwierdza Stig Svard, prezes Adtranz Pafawag.
W 1999 roku specjaliści z Wrocławia wykonają tylko trzy prototypowe stalowe pudła. Seryjna produkcja rozpocznie się dopiero w połowie 2000 roku.
Pudła ze stali węglowej będą wykorzystywane do montażu ciężkich lokomotyw elektrycznych lub spalinowych, używanych w ruchu towarowym i osobowym.
WIWAT PUDŁA: Kontrakt na dostawę pudeł ze stali węglowej wygrany przez wrocławski Adtranz Pafawag nie tylko zapewni firmie ciągłość produkcji przez najbliższe kilka lat, ale jednocześnie ustawi ją w gronie najpoważniejszych kooperantów międzynarodowej Grupy Adtranz. Dodatkowo, jak uważają przedstawiciele Adtranzu w Polsce, jest to nobilitacja dla naszych inżynierów.