Mimo że Afryka to wciąż biznesowo trudny obszar — a rekomendacje odnośnie współpracy biznesowej z częścią krajów leżących w tym rejonie są często negatywne, ze względu na wysokie ryzyko i niestabilność polityczno-gospodarczą — to ten ogromny kontynent ma potencjał, chce się rozwijać, a to wymaga napływu dóbr i usług z zewnątrz — przekonuje Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych (KUKE). Zdaniem ubezpieczyciela szanse na zaistnienie tam mają także polskie firmy.
— Rozwijające się kraje to źródło potencjalnego sukcesu, trzeba jedynie posiadać odpowiednią wiedzę, poznać dobrze specyfikę rynku oraz kontrahenta i na każdym kroku mitygować ryzyko, używając dostępnych na rynku instrumentów zabezpieczających działalność — radzi Janusz Władyczak, prezes zarządu KUKE.
2,5 mld USD Tyle sięgnął eksport z Polski do Afryki w 2017 r....
191 mld USD …a tyle wyeksportowała na ten kontynent cała Europa.