AgioFunds otwiera parasol

  • Jagoda Fryc
opublikowano: 24-03-2014, 00:00

Towarzystwo kierowane przez Adama Dakowicza wprowadzi do oferty cztery fundusze otwarte, dostępne od 100 zł.

AgioFunds, specjalizujące się do tej pory w zarządzaniu funduszami zamkniętymi lub specjalistycznymi funduszami otwartymi (SFIO), chce stanąć na drugiej nodze. W planach ma utworzenie parasola funduszy otwartych (FIO).

— Wniosek już leży w Komisji Nadzoru Finansowego. Będą to klasyczne, benchmarkowe fundusze, szukające okazji do zarobku na rynku pieniężnym, akcji oraz obligacji. W przypadku funduszu obligacji chcemy także wykorzystać swoje kompetencje w obszarze inwestycji w papiery korporacyjne — tłumaczy Adam Dakowicz, prezes AgioFunds TFI.

Specjalista tłumaczy, że oferta skierowana będzie do klientów z mniejszym portfelem. Dlatego minimalna kwota inwestycji będzie wynosić 100 zł, a jednostki uczestnictwa mają być sprzedawane m.in. w supermarketach funduszowych, np. mBanku czy Bossafund. Obecnie AgioFunds zarządza ośmioma funduszami, w tym jedynie dwa (Agio Agresywny i Agio Kapitał Plus) dostępne są od 100 zł.

W przypadku pozostałych produktów minimalny próg wejścia wynosi 160 tys. zł, co znacznie utrudnia walkę o klienta detalicznego. Przez ostatni rok najlepszą stopę zwrotu wypracował Agio Agresywny inwestujący w polskie akcje — zarobił 14,1 proc., podczas gdy WIG zyskał w tym czasie 9,9 proc.

Towarzystwo ma też w ofercie dwa fundusze wierzytelności, dwa fundusze obligacji korporacyjnych, aktywnej alokacji, market neutral oraz zamknięte fundusze dedykowane konkretnym inwestorom. Na koniec lutego firma zarządzała aktywami w wielkości prawie 0,9 mld zł.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Jagoda Fryc

Polecane