AGS i EasyNet wyłożą 200 mln zł

Mariusz Zielke
20-04-2000, 00:00

AGS i EasyNet wyłożą 200 mln zł

PODBIJĄ INTERNET: Maciej Dyjas, prezes rady nadzorczej AGS New Media i szef Domów Towarowych Centrum, twierdzi, że do końca 2000 roku kierowane przez niego spółki zbudują w Polsce najsilniejszą sieć handlową w Internecie. Z jego planów powinien być zadowolony Elektrim fot. Grzegorz Kawecki

AGS New Media i EasyNet, spółki przejmowane obecnie przez Elektrim, budują internetowy portal handlowy. W jego skład wejdzie 5 vortali z 12 serwisami tematycznymi. Wartość inwestycji wyniesie prawie 50 mln USD (200 mln zł). W portal ma wejść jedna z rozgłośni radiowych i znany magazyn kobiecy.

AGS i EasyNet zarządzają internetowymi przedsięwzięciami grupy Eastbridge, wiodącego akcjonariusza m.in. Domów Towarowych Centrum oraz Empiku. Wkrótce większościowy udział w obu firmach za 52 mln USD (około 210 mln zł) ma objąć Elektrim. Większość tej kwoty w ciągu dwóch lat zostanie przeznaczona na tworzenie serwisów internetowych.

Empik plus...

Do istniejącego już w sieci sklepu Empiku dołączą do końca roku cztery dalsze serwisy, zajmujące się handlem elektronicznym. Sklepy internetowe będą specjalizować się w działach: moda, dzieci i rodzina oraz podróże. Czwarty serwis, uruchomiony pod adresem aukcja. com, ma działać na zasadzie giełdy towarowej. Po okresie darmowej promocji za umieszczenie swojego towaru na stronie producenci będą musieli zapłacić 0,5 zł oraz do 3 proc. wartości sprzedaży. W ramach każdego vortalu handlowego powstaną też tematyczne serwisy informacyjne. Do końca roku będzie ich 12.

... partnerzy

Na temat współpracy przy tworzeniu projektu EasyNet i AGS rozmawiają z jednym z magazynów kobiecych oraz ogólnopolską rozgłośnią radiową. Maciej Dyjas, prezes rady nadzorczej AGS, nie chce ujawnić, z jakimi firmami negocjuje. Przyznaje, że bardziej zaawansowane są rozmowy z rozgłośnią radiową. W przyszłości jest możliwy także alians z jedną z naziemnych stacji telewizyjnych.

Projekt internetowy Empiku kosztował firmy 5 mln USD (20 mln zł). Na cały projekt trzeba jednak wydać znacznie więcej.

— W tym roku wydamy jeszcze 18-20 mln USD (70-80 mln zł), w 2001 kolejne 30 mln USD (120 mln zł) — deklaruje Maciej Dyjas.

Działający od października 1999 roku sklep internetowy Empiku wygenerował w ciągu trzech miesięcy około 3 mln USD (12 mln zł) obrotu. W 2000 roku wszystkie sklepy internetowe AGS i EasyNet mają przynieść przychód w wysokości 70 mln zł. Pierwsze zyski, według założeń Macieja Dyjasa, mają pojawić się w 2002 roku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mariusz Zielke

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / AGS i EasyNet wyłożą 200 mln zł