AI ma ułatwić życie klientom Cyber Folksa

Mikołaj ŚmiłowskiMikołaj Śmiłowski
opublikowano: 2024-02-27 16:51

Spółka z GPW zaprezentowała nowy kreator stron internetowych. Analityk traktuje to na razie jak ciekawostkę, a inwestorzy poczekają na konkrety - kurs nie zareagował.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • jakie rozwiązanie korzystające z AI zaprezentowała polska spółka
  • jak zamierza szukać klientów i monetyzować narzędzie
  • czemu jego potencjał ma rosnąć z roku na rok
  • co o nim sądzi analityk
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Firma oferująca szereg usług i narzędzi internetowych, która według szacunków w 2023 r. miała 132,5 mln zł przychodów (o 17,5 proc. więcej r/r), szykuje premierę produktu o nazwie Now. Za pomocą kilku kliknięć będzie można stworzyć stronę internetową. Przedstawiciele Cyber Folksa przekonują, że na polskim rynku nie ma drugiego takiego rozwiązania, dlatego potencjalna grupa odbiorców jest bardzo szeroka.

– Konkurencyjne kreatory stron internetowych sztuczną inteligencją tylko wsparły dotychczasowe narzędzia. My stworzyliśmy wszystko od podstaw i naszpikowaliśmy technologią, aby narzędzie nie tylko pomagały użytkownikom, ale wykonywały za nich pracę. Now będzie można otworzyć na komputerze lub w telefonie i w kilka minut wygenerować stronę internetową o różnej tematyce - mówi Jakub Dwernicki, prezes spółki.

Temat ma znaczenie, bo zautomatyzowany kreator stron internetowych Cyber Folksa ma wgrane szablony, zdjęcia oraz wpisy, które lepiej dostosowane są do najszerszej grupy klientów.

– Po kilku miesiącach od premiery Now będziemy wiedzieć, jaka grupa klientów jest najliczniejsza i to od niej zaczniemy powiększanie bazy treści. Program już jest testowany przez wąską grupę użytkowników, a oficjalnie ukaże się zapewne w marcu 2024 r. Najpierw dostępny będzie tylko w Polsce, w przyszłości być może w Rumunii i być może kolejnych krajach – dodaje Jakub Dwernicki.

Potencjał monetyzacyjny narzędzia został określony przez prezesa Cyber Folksa jako duży, ale nie chciał on podzielić się oczekiwaniami finansowymi. Odbiorców rozwiązania zamierza szukać zarówno wśród nowych, jak i dotychczasowych klientów. Ci za miesięczny dostęp do Now będą musieli zapłacić między 49 a 199 zł, w zależności od obszerności pakietu. Według przewidywań spółki najpopularniejszy ma być wariant za 149 zł, a więc ARPU (średni przychód na użytkownika) powinien w wynieść rocznie między 1300 a 1500 zł.

– Pakiety będą się różnić pod względem oferowanych rozwiązań. W każdym aktualizowane będą zabezpieczenia i wygląd strony w zgodzie z najnowszymi trendami, ale w cenie dwóch najobszerniejszych będzie też zawarta domena, moduły blogowe i portfelowe oraz co najmniej 100 generowanych treści miesięcznie - mówi Artur Pajkert, członek zarządu Cyber Folks.

Treści generowała będzie sztuczna inteligencja rodem z Chatu GPT. Cyber Folks współpracuje z Open AI i korzysta z technologii.tej firmy. Wystarczy do kreatora Now wpisać kilka fraz, a ten wygeneruje cały tekst, który po kilku sekundach pojawi się na stronie internetowej. Przedstawiciele spółki przekonują, że będzie to działało równie dobrze lub lepiej, gdy współpraca z podmiotem zarządzanym przez Sama Altmana się skończy.

– Nie chcemy się uzależniać od jednego dostawcy technologii, mimo że obecnie korzystanie z jego usług kosztuje nas tylko 0,01 USD za każdą wygenerowaną treść. Pragniemy korzystać z technologii open source, którą już testujemy - tłumaczy Jakub Dwernicki.

Testowane jest też ewentualne połączenie Now z dostępnym już kreatorem sklepów internetowych o nazwie Stores. Docelowo otworzenie platformy e-commerce ma być równie łatwe, co strony internetowej – AI mogłaby nawet za pomocą zdjęć produktów przygotowywać opisy i całą oprawę graficzną.

– Nie martwimy się o zainteresowanie Now, bo mamy dużą bazę klientów i wkrótce ruszamy z kampanią reklamową. Ponadto jest to produkt we wczesnej fazie rozwoju, który za pomocą nowych rozwiązań, takich jak integracja z działalnością e-commerce, może mieć coraz lepszą monetyzację - przekonuje prezes Cyber Folksa.

Póki co ciekawostka
Łukasz Kosiarski
analityk Ipopema Securities

Traktujemy Now jako produkt uzupełniający główną ofertę Cyber Folksa, który zwiększy ARPU oraz przywiązanie klientów do firmy. Jego potencjał może być bardzo duży, natomiast obecnie jest jeszcze wiele niewiadomych. Jeśli nie będzie miał istotnych błędów, będzie przyjazny w obsłudze, a konkurencja pozostanie w tyle, to może być kolejnym motorem wzrostu biznesu i zacząć wpływać na wyniki finansowe spółki. Rynek generatorów stron internetowych z użyciem AI dopiero raczkuje, jest jeszcze mocno nieukształtowany, więc wejście na takim wczesnym etapie może dać Cyber Folksowi przewagi konkurencyjne na kolejne lata.