Ta najnowsza odsłona klasy pierwszej to kolejny etap inwestycji zaplanowanych w ramach projektu Best & Beyond, który przewiduje nakłady finansowe rzędu 500 milionów euro na usprawnienia produktowe we wszystkich klasach francuskiego przewoźnika.
W każdym samolocie znajdą się tylko 4 takie indywidualne saloniki. Ich pasażerowie będą mieli zapewnioną prywatność – kabiny La Première są wyposażone w szczelne kurtyny mocowane skórzanymi opaskami, co umożliwia podróżnym pełną lub częściową separację. Ponadto w podłokietniku fotela od strony przejścia zainstalowano przegrodę podnoszoną przez naciśnięcie guzika.
Pomysł na kabinę, w której pasażer może sobie zapewnić prywatność na życzenie, powstał w wyniku badań przeprowadzonych wśród podróżnych. Połowa ankietowanych klientów Air France życzyła sobie kabiny otwartej, umożliwiającej kontakty ze współpasażerami, połowa zaś – większej dyskrecji. W efekcie powstało rozwiązanie pośrednie.
Każda kabina La Première ma 3 mkw. Fotel adaptuje się do budowy ciała dzięki zintegrowanemu systemowi podparcia lędźwiowego. Po złożeniu podłokietników ma szerokość 77 cm. Gdy pasażer zdecyduje, że już czas na sen, fotel rozkłada się w całkowicie płaskie łóżko o długości ponad 2 m, a obsługa instaluje na nim wysokiej jakości materac. Podróżni otrzymują również poduszkę i kołdrę Sofitel My Bed, skórzaną kosmetyczkę i kosmetyki marki Givenchy i akcesoria do snu, w tym piżamę.





Do ich dyspozycji są także tłumiące szum słuchawki Bose, dwa gniazdka elektryczne i port USB oraz system sterowania oświetleniem. Dostępne jest delikatne oświetlenie w stylu ambiente, regulowana lampka do czytania i lampka nocna w kształcie konika morskiego – symbol Air France zarezerwowany dla kabin La Première.
Pasażerowie mogą oglądać filmy i seriale telewizyjne, słuchać muzyki i grać w gry na osobistym 24-calowym ekranie dotykowym w rozdzielczości HD wyposażonym w intuicyjną nawigację po interfejsie graficznym zainspirowaną rozwiązaniami znanymi z iPada – wkrótce dostępne będzie niemal 1000 godzin programów na żądanie. System obsługuje 12 języków.
Posiłki dla pasażerów La Première komponują znani francuscy szefowie kuchni. Nie zabraknie kawioru i szampana podanych na białym obrusie i zastawie od projektanta Jean-Marie Massauda. W jej skład wchodzić będą kieliszki do szampana, talerze z porcelany Bernardeau i sztućce Christofle.
Aktualnie nowa klasa pierwsza jest dostępna na 24 kierunkach międzykontynentalnych realizowanych przez Air France z Paryża, m.in. do Hongkongu, Seulu, Singapuru, Tokio, Kuala Lumpur, Nowego Jorku, Houston, Los Angeles, Waszyngtonu, Atlanty, Bostonu, São Paulo, Johannesburga, Bombaju, Dubaju.
Dla klientów VIP w Polsce stworzono ponadto pakiet usług dodatkowych, np. w Warszawie mają do wyboru transport limuzyną na lotnisko lub nocleg w hotelu Sofitel.
W październiku przelot w nowej kabinie pierwszej klasy z Warszawy do Nowego Jorku (w obie strony, z wliczonymi podatkami) może kosztować około 23 tys. zł. Do tego klient dostaje członkostwo w klubie VIP i złotą kartę w programie lojalnościowym.
Dodatkowo za jeden przelot w klasie pierwszej gromadzi mile uprawniające do dwóch przelotów nagrodowych w klasie biznes po Europie w programie lojalnościowym Flying Blue. Za przelot w La Premiere firma członek BlueBiz otrzymuje 1400 zł zwrotu (= 1400 punktów).